Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V dobre vire jsem si koupila novou uspornou pracku Gorenje, protoze jsem uz jednu mela 17 let. Netusila jsem, ze aby byla usporna, musim prat i pro sousedy, abych ji dostatecne naplnila a ona milostive odstredovala. Jsme jen 2 a tak nemame tolik pradla, kdyz nechci prat vsechny barvy dohromady. Nejdriv jsem myslela, ze neco delam spatne, pracka furt prala, pridavala si minuty ostosest, ale jen odpoustela vodu a nezdimala. Byla jsem zoufala, a stale v koupelne vymyslela co delam spatne. Pak jsem zavolala opravare, ktery mi rekl, ze prijde az ho poslou z ustredi a dal mi na ne cislo. Tam to zvedla pani, ktera byla vesela, zrejme uz to vysvetlovala spouste zenskych. Ona pry ma take tuhle, je vyborna, ale musite si stradat pradlo a pak to bude ono, ona to tak dela.... Opravare mi neposlala, pry ma pracka velmi citlive spinace a s tim se neda nic delat.
Zacala jsem se dal trapit s pranim, pak byly prazdniny a byli jsme cele leto pryc a ted nastal opet problem, co dal s pranim.
Pracku jsem koupila 20.10.2015 v Albertu ve Zline, je to tedy skoro rok, ale uz ji opravdu nechci. Zbavte mne ji.
Prosim, napiste jak pokracovat k me spokojenosti.
Kveta Meisnerova,
Chci vratit pracku a koupit si jinou, ne tak citlivou....
|
Tweet |
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Pokud není možná ani oprava věci ani její výměna za novu, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz. Spotřebitel může však i požadovat přiměřenou slevu.
Uplatnění práva z vadného plnění (reklamace) musí obsahovat jednak oznámení vady (její popis) a jednak spotřebitelem požadovaný způsob vyřízení reklamace (právo). S reklamací je třeba se obrátit na prodávajícího v kterékoliv jeho prodejně (s ohledem na sortiment). Žádá-li spotřebitel opravu věci, může být k jejímu provedení pověřena také jiná osoba, např. servis. Reklamovat doporučujeme písemně, prokazatelně.
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození.
Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.