Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy
Vážení,
Na přelomu srpna a září jsem prostřednictvím vašeho telefonického hovoru s vámi uzavřel dohodu jejímž předmětem bylo odzkoušení ručního holicího strojku s tím, že další strojky mi budete posílat poštou. Zkušební vzorek jsem obdržel v září. Tento holicí strojek mi nevyhovuje. …
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena pomocí telefonu, tj. typického
prostředku komunikace na dálku, rozhodl jsem se využít svého práva podle ustanovení
§ 1829 odst. 1 ve spojení s § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném
znění, a tímto oznamuji, že od výše uvedené dohody odstupuji.
S pozdravem
Ing. Jiří Kolář
Zrušení dodávek dalších holících strojků
|
Tweet |
Jelikož se jedná o kupní smlouvu uzavřenou prostřednictvím telefonu, má spotřebitel právo od ní odstoupit v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Občanský zákoník ukládá spotřebiteli lhůtu pro odstoupení ve výši 14 dnů od převzetí první dodávky zboží. Odstoupení od smlouvy učiněné po telefonu doporučujeme zaslat písemně (doporučeně a s dodejkou), a to na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2. Kopii odstoupení je vhodné si uschovat.
Pokud spotřebiteli první balíček se zbožím byl doručen, doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě a jen poštovné. Spotřebitel pouze zašle holítka na výše zmíněnou adresu a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení.
Kdyby však přišel přesto ještě druhý balíček, prokazatelně dlouhou dobu od odstoupení a vrácení prvního balíčku s kopií odstoupení, bude se na něj hledět jako na neobjednané plnění. To nemá povinnost spotřebitel hradit, a ani vracet na své náklady nebo o tom podnikatele vyrozumět.
Je také vhodné, aby spotřebitel písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.