Společnost


COMFORT ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:99
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 28 stížnostech.

#12519Nekalé obchodní praktiky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.09.2016, před 8 lety

Pavel Plachý

Znění stížnosti

Podomní prodejce ze společnosti Comfort Energy navštívil matku (70let)a přemluvil ji pomocí praktitk šmejdů k podepsaní nevýhodné smlouvy na dodávku elektřiny a plynu. Zanechal ji sadu LED žárovek, za které při vypovězení smlouvy po uplynutí 14ti dnů od podpisu smlouvy chtějí 2000Kč. Bohužel matka mi tu záležitost sdělila pozdě a tak lhůta 14ti dnů již uběhla.

Podomní prodejce obcházel zejména staré a osamnělé občany navíc ve městě, kde je podomní prodej vyhláškou zakázán.

Byla podána výpověď smlouvy. Dodavatel ji odmítá přijmout. Dále byla podána stížnost na ERU, ohlášení na PČR, stížnost na ČOI.


Produkt

Smlouva o združených dodávkách elektřiny a plynu


Požadované řešení

prošetřit, zda je možné dodavatele donutit k zpětvzetí sady žárovek a nepožadování jejich úhrady. Zda je smlouva platná, když byla podepsána v rámci nekalé obchodní praktiky a ve městě, kde je podomní prodej zakázán.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2016 06:49, před 8 lety

Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.

Občanský zákoník stanoví v ustanovení § 1727, že v případě, kdy dojde k zániku závazku některé ze závislých smluv bez uspokojení věřitele, dojde ke zrušení ostatních závislých smluv s obdobnými právními účinky.

Směrnice Evropského parlamentu a Rady o právech spotřebitelů definuje v čl. 2 odst. 15 závislou smlouvu (ve směrnici pojmenována jako doplňková) jako smlouvu, na základě níž získává spotřebitel zboží nebo služby, které souvisejí se smlouvou uzavřenou na dálku nebo smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory, a toto zboží nebo služby jsou poskytovány obchodníkem nebo třetí stranou na základě ujednání mezi uvedenou třetí stranou a obchodníkem. Není při tom podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, i tak zrušením smlouvy se bez dalšího zruší i práva a povinnosti z kupní smlouvy.

Z výše uvedeného lze dovodit, že výpovědí smlouvy (případně odstoupením od smlouvy) dochází k zániku kupní smlouvy na žárovky, jejíž výhodnější podmínky jsou vázány na platnou smlouvu o sdružených službách.

V případě výpovědi smlouvy tak vzniká povinnost spotřebitele žárovky vrátit, ovšem společnost není oprávněna požadovat žádnou úhradu nebo sankci.

Odstoupit od smlouvy lze podle § 11a odst. 2 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, spolu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od uzavření smlouvy. Toto odstoupení je třeba zaslat nejlépe doporučeně a s dodejkou na adresu společnosti Comfort Energy (Praha 1 - Nové Město, Na Poříčí 1046/24, PSČ 11000).

Pokud již uplynula čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení od smlouvy, může spotřebitel smlouvu vypovědět dle novelizovaného ustanovení § 11a odst. 3 energetického zákona, a to bez jakékoliv sankce ve lhůtě do patnáctého dne po zahájení dodávky. Nebude se formálně jednat o odstoupení jako v prvním případě, ale o výpověď. Od 1. ledna 2016 tedy přibyla ještě možnost ukončit distanční smlouvy a smlouvy uzavřené mimo obvyklé obchodní prostory i výpovědí podanou ve lhůtě do 15 dnů od zahájení dodávek. Energetický regulační úřad vyložil ustanovení zákona tak, že výpověď je možné podat již od uzavření smlouvy.

Výpovědní doba činí 15 dnů a začíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi dodavateli. Dodavatel v tomto případě nemůže vůči spotřebiteli uplatňovat v souvislosti s výpovědí smlouvy žádnou sankci, tedy například smluvní pokutu či poplatek za ukončení smlouvy.

Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o uzavření smlouvy, rovněž případy, kdy dodavatel vystavil smluvní sankci, se kterou spotřebitel nesouhlasí.

Oddělení ochrany spotřebitele
Energetický regulační úřad
Masarykovo náměstí 5
586 01 Jihlava

E-mail: podatelna@eru.cz

Telefon: 564 578 666

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.10.2016 12:11, před 8 lety

Dobrý den, pane inženýre,

dle kontroly zákaznického účtu v informačním sytému dodavatele jsem zjistila, že výše uvedený požadavek byl již vyřešen s kolegyní Batlíkovou prostřednictvím e-mailové komunikace:

"Dovolte nám, abychom touto cestou reagovali na Vaši níže uvedenou zprávu, kterou opakovaně vyjadřujete nesouhlas s úhradou LED žárovek a souvisejících nákladů. Předmětnou záležitost jsme prověřili včetně provedení náslechů monitorovaných hovorů, evidovaných ke smlouvě paní Marie Plaché č. CMA50137287.

Přestože nadále trváme na našem vyjádření ze dne 11. 10. 2016, viz níže, a náš nárok na úhradu poplatku za LED žárovky i nákladů spojených s jejich opakovaným zasláním považujeme za oprávněný, rozhodli jsme se od jeho uplatnění odstoupit.

Vážený pane Plachý, věříme, že náš vstřícný přístup oceníte."

Případné finanční prostředky budou paní Plaché vráceny obratem prostřednictvím poštovní poukázky.

V případě dalších požadavků se na nás neváhejte znovu obrátit.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Monika Schneiderová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2016 08:44, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.12.2016 10:30, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.