Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
mám zakoupený telefon (Apple iPhone 6 - 64 GB) z prodejny IWant Praha 1 Můstek. Telefon byl zakoupen dne 14.12.2014, po 14 dnech reklamován, kvůli vadným pixelům a vyměněn kus za kus.
Nyní po roce a půl reklamován po druhé, kvůli zasekávání operačního sytému.
Reklamace mi uznána nebyla, jelikož v servisu neshledali žádnou chybu, ovšem telefon ze servisu přišel s poškrábanou zadní hranou krytu. Telefon byl po celou dobu v silikonovém krytu a i sám technik, který ho odemně přijímal řekl, že je jako nový.
V reklamačním protokolu mám tedy napsáno, že telefon má pouze drobné škrábanace na displayi (viditelné pouze na přímém slunci nebo hodně silném světle).
Když jsem se tedy v obchodě pří přijmání telefonu ohradil tím, že telefon škrábance neměl. Bylo mi řečeno, že telefon odpovídá svému stáří a stímto faktem se počítá a škrábance na displayi jsou jen jako psaný dodatek, který je navíc a je tedy kosmetickou závadou na telefonu a tato závadá se zapisuje do reklamačního protokolu.
Nyní telefon nepřijímám z reklamace a ani nepříjmu, dokavaď to prodejce nedá do pořádku.
Apple iPhone 6 64GB gold (IMEI 356976068618645)
Náhrada škody, buď finanační nebo výměnou zadního krytu.
|
Tweet |
Řešení této situace představuje § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který upravuje škodu na převzaté věci. V tomto případě prodejce převzal od spotřebitele věc k reklamaci a od té chvíle byl odpovědný za to, že s věcí bude nakládáno tak, aby na ni nedošlo ke škodě. Pro účely potvrzení stavu věci v okamžiku předání do reklamace je možné vycházet právě z předávacího protokolu od prodejce, kde by měl být právě stav věci popsán a jeho případné poškození uvedeno. Případně je možné použít i svědeckou výpověď či jakýkoli jiný způsob doložení stavu telefonu při předání. Tato odpovědnost jde z pohledu spotřebitele za prodejcem a náhradu škodu tak bude spotřebitel uplatňovat u něj, nikoli u servisu.
V tuto chvíli je tedy třeba u prodejce uplatnit žádost o náhradu škody na převzaté věci, přičemž následnou povinností prodejce je bud uvést věc do předešlého stavu (tedy opravit) anebo pokud to není možné či o to spotřebitel požádá, nahradit vzniklou škodu v penězích. Vyčíslit tuto škodu může spotřebitel vlastním odhadem (nejlépe odpovídající nákladům na opravu) s tím, že pokud by mezi spotřebitelem a prodejcem na této výši nevznikla shoda, lze nechat vypracovat znalecký posudek.
Doporučujeme trvat na náhradě škody. Spotřebitel může ještě před podáním žaloby k soudu naposledy vyzvat svého dlužníka, k dobrovolnému splnění. Předžalobní výzvu je žádoucí doručit druhé straně prokazatelným způsobem, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Ve znění výzvy uvést přiměřenou lhůtu k plnění. Poskytnutá lhůta však podle zákona nesmí být kratší než sedm dnů.
Dobrý den pane Jando,
Předem se omlouváme za vzniklé komplikace.
Samozřejmě máte pravdu. Vzhledem k tomu, že tato vada nebyla uvedena v reklamačním protokolu dohodli jsme se z autorizovaným servisním střediskem na výměně zařízení za bezvadné.
Již jste byl ohledně vyřízení touto formou informován naším pracovníkem z prodejny.
Věřím, že toto řešení uvítáte.
Děkuji a jsem s pozdravem
Weiserová Lenka
reklamační oddělení
Smarty CZ
Dobrý den,
dne 13.10 byl telefon vyměněn za zcela nový.
Chci tedy tímto poděkovat dtestu a iWantu za vyřešení.
Děkuji,
Simon Janda
Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme s dosažením dohody.