Společnost


Rock Point a.s.

Počet nahlášených stížností:20
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12523Neuznaná Reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 22 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.09.2016, před 8 lety

Alice Nušlová

Znění stížnosti

V srpnu jsem v prodejně Rock Point Na Poříčí zakoupila kalhoty Haglofs Lizard II W Lady. Výrobce v popisu uvádí že jsou voděodolné ("water repellent"). Již při prvním nošení však kalhoty promokly při lehkém deštíku, přičemž u každé kapky je vidět jak se rovnou vpíjí do látky. O voděodolnosti tedy nemůže být řeč. Reklamace podaná dne 15.9. byla promptně vyřešena 20.9. jako zamítnutá. Prodejce uvedl, že materiál je 'částečně voděodolný v souladu s kategorií oblečení ve své cenové skupině'. Tyto kalhoty stály před slevou 3800,- Kč což je již částka, při které má spotřebitel právo očekávat vyšší než žádnou voděodolnost. Dále se v posudku píše, že 'výrobek má ve své třídě standardní kvalitu... pokud zákazník požaduje oblečení s vyšším standardem, musí počítat s tím, že se takovéto zboží řadí do úplně jiné cenové kategorie' - interpretuji tak, že pokud si spotřebitel kupuje nepromokavé kalhoty v obchodech Rock Point, měl by si připravit alespon pět tisíc korun. Po převzetí reklamovaného zboží jsem kalhoty ještě jednou vystavila pár kapkám vody, a byly ihned skrz naskrz promočené.
Zdá se mi, že prodejce využívá složitosti procesu vymáhání reklamace ke svému prospěchu.


Produkt

kalhoty Haglofs Lizard II pant W Lady pink


Požadované řešení

Preferovaným řešením je výměna pokud je vada výrobku záležitostí konkrétního kusu. V opačném případě vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2016 15:28, před 8 lety

Prodávající má ze zákona o ochraně spotřebitele povinnost informovat spotřebitelku o vlastnostech prodávaných výrobků. Jsou-li s užíváním výrobku spojena určitá omezení (např. omezená vodě-odolnost), musí prodávající o tom spotřebitelku informovat. V případě porušení informační povinnosti může být prodávajícímu udělena pokuta za správní delikt až do výše 1 000 000,- Kč. Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že prodávající porušil svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více ohledně podání podnětu je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné (lze-li tedy vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady). Není-li to možné, může spotřebitelka odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Pokud se vada projeví v prvních šesti měsících od převzetí zboží, znamená to, že v případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že zboží vadné nebylo. Jedná se tedy o otočení důkazního břemene (§ 2161 odst. 2 občanského zákoníku).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.2.2017 21:13, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.