Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12526Zruseni dodavky holitek britu mystique

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 22 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.09.2016, před 8 lety

andrea thomesova

Znění stížnosti

brity jsou nekvalitni a tupe, nejsou vubec ostre , a nevyhovuji


Produkt

brity typ classic mystique


Požadované řešení

zruseni dodavek britu na mou adresu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2016 16:42, před 8 lety

Má-li věc vady, může spotřebitelka dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné (lze-li tedy vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady). Není-li to možné, může spotřebitelka odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy má spotřebitelka právo na přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Jelikož se jedná o kupní smlouvu uzavřenou prostřednictvím telefonu, má spotřebitelka právo od ní odstoupit v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Tohoto práva lze využít ve lhůtě 14 dní od převzetí první dodávky zboží. Nebyla-li však spotřebitelka o tomto svém právu poučena nebo pokud ji nebyl poskytnut vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, prodlužuje se výše uvedená lhůta o jeden rok. Odstoupení od smlouvy uzavřené prostřednictvím telefonu doporučujeme zaslat písemně (doporučeně a s dodejkou), a to na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2. Kopii odstoupení je vhodné si uschovat.

Pokud byl spotřebitelce první balíček se zbožím doručen, doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě a jen poštovné. Spotřebitelka pouze zašle nepoužitá holítka na výše zmíněnou adresu a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitelky k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení.

K tomu je třeba doplnit, že dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku nelze odstoupit od kupní smlouvy na zboží, které je dodáváno v ochranném hygienickém obalu a které spotřebitel z takového obalu již vyjmul. V takovém případě však může spotřebitel smlouvu ukončit písemnou výpovědí. Z obchodních podmínek společnosti Westerfield vyplývá, že smlouvu může spotřebitel vypovědět kdykoliv. Vzhledem k tomu, že společnost Westerfield nestanoví žádnou výpovědní dobu, použije se § 1998 odst. 2 občanského zákoníku, který říká, že závazek zaniká dnem účinnosti výpovědi (to znamená jejím doručením společnosti). V tomto případě se jedná o zrušení smlouvy s platností do budoucna tzn. veškeré již obdržené zboží by spotřebitelka uhradit musela.

Kdyby však přišel přesto ještě druhý balíček, prokazatelně dlouhou dobu od odstoupení a vrácení prvního balíčku s kopií odstoupení, bude se na něj hledět jako na neobjednané plnění. To nemá povinnost spotřebitelka hradit, a ani vracet na své náklady nebo o tom podnikatele vyrozumět.

Je také vhodné, aby spotřebitelka písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požádala společnost o vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitelka odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.2.2017 21:08, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.