Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Rád bych tímto poděkoval firmě Penny Market, že mě opakovaně přesvědčila o tom, že není třeba vážit zbytečné kroky do jejích prodejen. Za poslední rok jsem se nechal asi 8x nachytat na zboží v akčním letáku a 8x jsem odešel z obchodu s prázdnou (nejsem typ, se kterým firma počítá, že když už tam jednou jsem, tak koupím aspoň něco jiného, hlavně to, co nepotřebuji). Klasický podvod na zákazníky a lživé údaje v letáku, že je nabízeno to či ono zboží. Nezachrání to ani alibistické prohlášení "platí do vyprodání zásob". Prázdné regály s cedulkou "Akce" pak působí dost trapně, ale zároveň svědčí o "kvalitě" firmy.
Jistě, tohle se občas stane i v jiných řetězcích, ale v Penny Market je to 100% jistota již hodinu po zahájení třeba týdenní akce.
Zajímavé je, že před Penny byl u nás v tomto objektu Plus a ten fungoval přesně stejně! Že by problém byl ve stavbě a ne ve firmě?
Jedná se o Penny Market Nymburk, Drahelická 2265. Ale je to systémový problém firmy, nikoliv jedné prodejny.
Akční leták 29.9.-2.10.2016, směs lesních hub 280g, PP 170g, firma Franz Josef, sleva 50%
Pokud firma nabízí zboží v akčním letáku, toto zboží by na prodejně mělo být k dispozici alespoň 3/4 doby platnosti akce (samozřejmě občas vyjímka může nastat při neočekávaně velkém zájmu). Jinak je to podvod na zákazníky. Pokud je akční zboží VŽDYCKY vyprodané již za první hodinu akce, je něco špatně. A firma Penny Market tento systém zneužívá naprosto systematicky.
Pravidla o podmínkách, kdy je možné zboží zařadit do akčního letáku, by měly být stanovené zákonem (když to dobrovolně nejde), ale dosud vždy každý takový pokus o návrh zákona obchodní řetězce dokázaly smést poslancům se stolu. To je důkaz o nepoctivém přístupu řetězců k zákazníkovi, jinak by jim to nevadilo.
|
Tweet |
Pokud by podnikatel úmyslně zboží inzeroval a nezajistil ho, dopouštěl by se klamavé obchodní praktiky podle § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Tyto praktiky jsou rozvedeny v příloze č. 1 k tomuto zákonu a zákon za klamavé považuje mimo jiné praktiky, pokud podnikatel nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny (vábivá reklama).
Pokud se spotřebitel domnívá, že podnikatel se takto chová a tuto klamavou praktiku používá, má možnost podat podnět krajskému živnostenskému úřadu, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.