Počet nahlášených stížností: | 146 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 26.8.2016 jsem na provozovně Benešov reklamoval zahradní vodárnu. Dne 26.9. 2016 jsem opět přijel na provozovnu Benešov, jestli pak je vodárna opravena. Prodavač mi okamžitě začal vnucovat, že reklamace se počítá až od následujícího pracovního dne od podání reklamace (26.8. byl pátek) a že mají tedy ještě 3 dny čas na opravu a nepřipouštěl jinou alternativu. Až když jsem mu ukázal reklamační podmínky znejistěl a na moje naléhání mi dal číslo na reklamace ať si to tam vyřídím sám. To jsem okamžitě učinil a po přivítání slečny slovy "vo co go" jsem ji řekl, že odstupuji od smlouvy z výše uvedeného důvodu a chci peníze zpět. Ona, že vše předává na účetní oddělení a oni se mi ozvou (od té doby nic - telefony nikdo nebere). Pro jistotu jsem odstoupení od smlouvy zaslal na reklamační oddělení mailem (mám potvrzení o přečtení) a na adresu společnosti v Tehovci.
Jednání této společnosti je s prominutím na poblití. Zakoupil jsem u nich kompletní vybavení na zahradu a vždy když se něco stane s výrobkem slyším jen samé výmluvy a chování prodejců? To nechám radši bez komentáře.
zahradní vodárna Hecht 3800, 2790Kč
Tak jako ve všech jiných obchodech. Když už hold tu reklamaci nestihnou vyřídit tak by měli peníze vrátit hned na prodejně a ne všechno zdržovat.
Já požaduji vrátit peníze za vodárnu bez zbytečných odkladů v co nejkratším termínu.
|
Tweet |
Třicetidenní lhůta na vyřízení reklamace začíná obecně dle § 605 odst. 1 občanského zákoníku běžet následujícího dne poté, co prodejce reklamovanou věc převzal. Znění § 607 občanského zákoníku říká, že připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující. Pokud byla reklamace převzata prodejcem dne 26.8.2016, lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následujícího dne, tj. 27.8.2016, a končí podle pravidel počítání času dne 26.9.2016.
Do konce lhůty pro vyřízení reklamace musí být kupujícímu umožněno s reklamovanou věcí disponovat.
Marným uplynutím lhůty k vyřízení reklamace se má porušení smlouvy ze strany prodejce za podstatné, což kupujícímu umožňuje od takové smlouvy odstoupit. Nedodrží-li prodejce lhůtu pro vyřízení reklamace, potom je třeba uplatnit nárok na odstoupení. V něm určit prodejci lhůtu, dokdy má peníze poslat. Opět platí, že pokud prodejce nevrátí peníze, bude nezbytné věc řešit soudně, nejprve však tak, že spotřebitel pošle prodejci předžalobní výzvu.
Hodnocení: