Společnost


Eduardo Royal Residence s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12541Opětovné neuznání reklamace, servis zaslal telefon zpět poškozený

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 14 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.09.2016, před 8 lety

Monika Schrutkova

Znění stížnosti

dobry den jiz dvakrat me byla neuznana reklamace telefonu,reklamovalo se ze na urcitem miste nefunguje dotyk na displei,po druhem neuznani byl vyhotoven soudni znalecky posudek, s tim ze jsou povinni vyrobek opravit nebo vratit penize ,bohuzel opet doslo k neuznani reklamace a navic telefon zaslali zpet na prodejnu poskozeny ,tak ze se displej pri dotyku propadal ,na zaklade toho jsem jim rekla ze si jej neprevezmu ,soucasne jsem jim to tam dala pisemne at ho zaslou zpet do servisu ,ale bohuzel me bylo sdeleno ,ze me bude zaslan domu postou,pokud ho zde neprevezmu, misto osobniho odberu jak bylo uvedeno pri reklamaci ,mohu vas poprosit jak mam dale postupovat? predem dekuji Schrutkova


Produkt

jedna se o mobilni telefon znacky samsung galaxi xcover3 g388f ,imei 354201078783293 ,zakoupeny dne 29.3.2016,dle vyrobce je telefon odolny proti prachu a vode


Požadované řešení

prosim vas o radu jak mam dale postupovat pokud me bude telefon ze servisu opetovne zaslan zpatky a navic rozbity ,jestli jej mam prevzit ? nebot mam obavu z toho ze pokud ho prevezmu uz nijak nedokazu ze me ho vratil servis rozbity


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2016 10:22, před 8 lety

Co se týče zamítnuté reklamace telefonu, doporučujeme spotřebitelce postupovat následujícím způsobem: Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Co se týče poškození telefonu v rámci reklamačního řízení, předvídá řešení takové situace § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který upravuje škodu na převzaté věci. V tomto případě prodejce převzal od spotřebitele věc k reklamaci a od té chvíle byl odpovědný za to, že s věcí bude nakládáno tak, aby na ni nedošlo ke škodě. Pro účely potvrzení stavu věci v okamžiku předání do reklamace je možné vycházet právě z předávacího protokolu od prodejce, kde by měl být právě stav věci popsán a jeho případné poškození uvedeno. Případně je možné použít i svědeckou výpověď či jakýkoli jiný způsob doložení stavu telefonu při předání. Tato odpovědnost jde z pohledu spotřebitele za prodejcem a náhradu škodu tak bude spotřebitel uplatňovat u něj, nikoli u servisu.

V tuto chvíli je tedy třeba u prodejce uplatnit žádost o náhradu škody na převzaté věci, přičemž následnou povinností prodejce je bud uvést věc do předešlého stavu (tedy opravit) anebo pokud to není možné či o to spotřebitel požádá, nahradit vzniklou škodu v penězích. Vyčíslit tuto škodu může spotřebitel vlastním odhadem (nejlépe odpovídající nákladům na opravu) s tím, že pokud by mezi spotřebitelem a prodejcem na této výši nevznikla shoda, lze nechat vypracovat znalecký posudek.

Doporučujeme trvat na náhradě škody. Spotřebitel může ještě před podáním žaloby k soudu naposledy vyzvat svého dlužníka, k dobrovolnému splnění. Předžalobní výzvu je žádoucí doručit druhé straně prokazatelným způsobem, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Ve znění výzvy uvést přiměřenou lhůtu k plnění. Poskytnutá lhůta však podle zákona nesmí být kratší než sedm dnů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2017 05:09, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.