Počet nahlášených stížností: | 559 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dodavateli jsem zaplatila dva produkty - červené hodinky /690368/ za 119.- a sběrač exkrementů /690369/ za 195.-. Hodinky už po dodání nefungovaly-rozešly se a po hodině se zastavily- tak jsem je reklamovala.
Reklamaci jsem řádně zabalila a odeslala poštou doporučeně zpět. Napsala jsem také dopis mailem.
Jejich odpověď je tato: Požadavek na vrácení peněz byl úspěšně zpracován. Peníze budou vráceny na Váš účet do 14 dní.
Je to už prodleva 15 dnů, peníze na účtu nejsou a hodinky také nejsou.
Posílám ještě společné číslo objednávky - pod ním jsou zaplaceny oba produkty.:
Zásilky objednávky č. 100382087-1
Marie Tvarůžková
Hodinky šly asi 20 minut a pak se zastavily a nešly. Odeslány zpět.
Požaduji přislíbené vrácení peněz + ušlé poštovné Kč 45.-.
|
Tweet |
Podle § 1832 občanského zákoníku odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, musí mu prodejce vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání zboží (typicky poštovné), které od něho na základě smlouvy obdržel. Nejzazší lhůta je 14 dnů po odstoupení. Zákon dokonce určuje způsob vracení. Prodejce se souhlasem spotřebitele může vrátit peníze jinak, ale nesmí tím spotřebiteli vzniknout další náklady, nebo stejným způsobem, jakým je od něho získal.
Prodejce však nemusí vracet spotřebiteli jím zaplacené náklady na dodání zboží od prodejce ke spotřebiteli ve výši, která převyšuje nejlevnější nabízený způsob dodání. Myslí se tím z nabídky toho konkrétního prodejce. Náklady s vrácením zboží zpět prodejci při odstoupení od smlouvy nese však vždy spotřebitel, ledaže by jej o tom prodejce neinformoval například formou zveřejněných obchodních podmínek, dle § 1832 odst. 3 občanského zákoníku.
V tomto případě je důležité si ujasnit, zda se jedná o uznanou reklamaci výrobku, nebo o vrácení zboží v zákonné lhůtě 14dnů, a tudíž o odstoupení od smlouvy.
Pokud se jedná o uznanou reklamaci, má zákazník právo na uhrazení všech účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací, tedy i poštovného směrem od zákazníka k podnikateli. Pokud spotřebitel musí vadné zboží na reklamaci prodejci odeslat, musí mu prodejce na své náklady zboží zaslat zpět.
Vážená paní Tvarůžková,
velmi nás mrzí, že jste musela řešit reklamaci. Vaši zásilku s reklamovaným produktem jsme obdrželi a dne 20.9.2016 jsme Vám na Vaši reklamaci odpověděli. Nejdříve Vám byl nabídnut kupón v hodnotě 115% Vámi zakoupeného zboží, který jste tentýž den odmítla a tím zadala požadavek na vrácení peněz.
Částka Vám byla zaslána dne 1.10.2016 na Váš účet.
Přeji Vám pěkný den,
Bára Libotovská
Zákaznický servis PoštovnéZDARMA.cz
Hodnocení:
Komentář: Děkuji !!! To byla teď rychlovka ! Ani nevíte,jak jste mi pomohli, i když to byla jen nepatrná finanční částka ! Pro důchodce,jako jsem já je to velmi povzbudivé a mám radost. Marie