Počet nahlášených stížností: | 130 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
Při výběru dovolené u CK Fischer jsme si vybrali nadstandardní pokoj typu "superior" hotelu Mariant, který CK nabízí na svém webu jako 4*.
http://www.fischer.cz/spanelsko/mallorca/sillot/mariant-superior
Dle nabídky na webu CK se jedná o prostorné a vzdušné pokoje a o tento typ jsme měli zájem. Pracovnice CK nám však prodala jiný typ pokoje, se kterým jsme nebyli spokojeni a vzhledem k této celkové nespokojenosti s hotelem jsme se bohužel až po návratu z dovolené začali zabývat prověřováním situace, kdy jsme zjistili, že pokoj, který nám byl prodán jako 4* + o 4 tisíce na osobu vyšší cenu, je totožný s pokojem, který CK prodává jako 3*. Prohledáváním na internetu jsme zjistili, že i jiné cestovní kanceláře tento pokoj prodávají jako 3*, proto jsme nabyli dojmu, že jsme ze strany CK se jedná jak o klamavou reklamu při internetovém prodeji, tak zároveň oklamání pracovnicí cestovní kanceláře, která nám pokoj 3* prodala jako 4* s vyšší cenou.
http://www.fischer.cz/spanelsko/mallorca/sillot/mariant
Napsala jsem písemnou stížnost na CK Fischer, která ovšem byla zamítnuta s tím, že ubytování je ve vlastní kategorizaci hotelu, neboť údajně pokoje jsou o třídu vyšší, což se dle mého názoru nezakládá na pravdě, pokoje mají stejnou velikost, pouze jsou vybaveny rozdílným typem nábytku a na základě tohoto se prodávají o třídu výše? CK ve svém zamítavém stanovisku dále uvádí, že velikost pokojů standard a superior je stejná a fotografie standardního pokoje není na webových stránkách uvedena, což nejsou pravdivé skutečnosti. Fotografie obou typů pokojů CK na svých webových stránkách má, jak je vidět na odkazech výše.
Požaduji vrátit zpět rozdíl mezi 3* a 4* pokojem, což je 4 tisíce na osobu, původní cena zájezdu měla být 18 tisíc, s příplatkem za pokoj superior to bylo 22 tisíc.
|
Tweet |
Pokud by společnost prokazatelně uplatněnou reklamaci zamítla, bude nezbytné spor řešit soudně podáním žaloby. U soudu bude třeba předložit dostatečné množství důkazů k prokázání vadného poskytnutí zaplacených služeb. Ještě před podáním žaloby se zasílá předžalobní výzva, v níž naposledy cestovní kancelář spotřebitel vyzve, aby reklamaci dobrovolně uznala. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Podobu zájezdu určuje sepsaná smlouva nebo vystavené potvrzení o zájezdu, jedno z toho musí mít písemnou podobu. Je třeba dbát na to, aby vše, co pracovníci cestovní kanceláře přislíbili ústně, bylo i uvedeno ve smlouvě, potvrzení, katalogu či dalších pokynech.
Neodpovídá-li například pokoj či jeho vybavení smluveným požadavkům, je zapotřebí jednat hned a reklamovat na místě. Zákazník by měl ihned upozornit svého delegáta, že situace je odlišná od uzavřené smlouvy, a požadovat okamžitou nápravu nebo alespoň žádat vystavení písemného dokladu o uplatněné reklamaci. Veškeré vytýkané nedostatky bude nutné nějakým způsobem doložit, například fotografiemi. Jako důkaz může posloužit také svědectví dalších účastníků zájezdu.
Rozchází-li se poskytnuté informace cestovní kanceláří o vlastnostech zájezdu obsažené v katalogu se zjištěným stavem na místě, mohl by spotřebitel zvážit podání podnětu státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci pro podezření na použití klamavé obchodní praktiky při nabízení zájezdu podnikatelem. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.