Počet nahlášených stížností: | 649 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
prosím o radu jak dále postupovat.30.6.2016 jsem podruhé reklamovala mob.telefon , vyřízen byl až 2.8.2016 a v reklamačním protokolu je psáno ...cituji... Projevené vady, uznáno odstoupení od kupní smlouvy.Přístroj je v souladu se záručními podmínkami a splňuje podmínky pro odstoupení od kupní smlouvy.Ze strany výrobce odsouhlaseno odstoupení od kupní smlouvy na základě projevených vad.Přístroj zůstává v servisním středisku.Pro vrácení peněz k dořešení se společností ISC.
V protokolu o vrácení zboží je zatržen důvod k vrácení zboží - Překročení lhůty na vyřízení reklamce a vyrovnání se zákazníkem - vrácení kupní ceny 4601Kč. Do dnešní dne tj. 2 měsíce od vyřízení reklamace peníze nemám. Když jdu na prodejnu zeptat se jak to vypadá , je mi řečeno , že je to na dlouho protože jsem telefon zakoupila u prodejce ISC , která už T-mobile neprovozuje.Nevím jak to je, ale já byla ve společnosti T-mobile a kdo ji provozuje je mi jedno, navíc když mě nikdo neinformoval o tom , že nějaké ISC zaniká a teď se nový prodejce jmenuje Asistel s.r.o. Mohli by jste mi prosím poradit jak mám dále postupovat? Děkuji Hemrová
LG Optimus L9 , 358379051457493
Od června nemám ani peníze ani telefon.
Vrácení peněz za reklamovaný mobilní telefon.
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace odpovídá vždy přímo prodejce výrobku, tedy subjekt, se kterým spotřebitel uzavíral kupní smlouvu. Servis (výrobce, dodavatel) není smluvním partnerem spotřebitele a má oprávnění pouze k odstranění závady, nemůže spotřebiteli vrátit peníze, ani vyměnit výrobek či jeho součást za nový, bezvadný, nýbrž standardně vystavuje pouze potvrzení, zda vznikl nárok na bezplatnou opravu, dodání nové věci bez vad, případně odstoupení od smlouvy.
Pokud bylo v rámci reklamačního řízení rozhodnuto o vyřízení reklamace vrácením zaplacené kupní ceny za reklamovaný výrobek, řídí se čas plnění podle zákonného ustanovení § 1958 odst. 1, 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud by spotřebitel neměl s prodávajícím sjednaný konkrétní čas plnění, může jakožto věřitel požadovat plnění ihned a prodávající jakožto dlužník je poté povinen splnit závazek bez zbytečného odkladu. Je-li však čas plnění přesně ujednán nebo jinak stanoven, je dlužník (podnikatel) povinen plnit i bez vyzvání.
Pro případ nečinnosti prodejce v souvislosti s vyplacením kupní ceny za reklamovaný výrobek, je možné zaslat prodávajícímu výzvu k plnění dlužné částky. Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně zadržované hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji rozhodně doporučujeme (nejlépe doporučeně s dodejkou). Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo, a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se spotřebitel může svého nároku domáhat u soudu.
Pro případ, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Pokud podnikatel prokazatelně nevyřídil uplatněnou reklamaci v zákonem stanovené lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění, porušil svým jednáním zákon o ochraně spotřebitele. Spotřebitel může v takovém případě podat podnět příslušnému dozorovému orgánu České obchodní inspekci, která je oprávněna za zjištěný správní delikt uložit podnikateli pokutu. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz
Při zániku obchodní společnosti (prodejce) záleží na tom, jak k němu konkrétně dojde. Je obvyklé, že jedna společnost koupí druhou a tzv. fúzují, tedy spojí se. Pak závazky původní společnosti většinou přechází na novou jako na právního nástupce. Věřitelé, tedy i zákazníci, nesmí být změnou vlastnických vztahů dotčeni.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případný spor by mohl být řešen pouze před Českým telekomunikačním úřadem, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.