Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem v tomto eshopu tři baterie do fotoaparátu značky EN-EL 12 s popisem že se jedná o nové zboží s kapacitou 1300mAh uvedenou jak v eshopu tak na přebalu.
Po odbržení zboží dvě byly absolutně nefunkční třetí omezeně fungovala cca měsíc.
Po odstranění přebalu na baterii s názvem obchodu se obejvil originální tisk na baterii.
QQ-073040A-800MaH
1R5A11 - 2013 01 22
Obchod klame nejen co se týká popisu - nejednalo se o nové zboží ale z ledna 2013 a navíc je uvedena nepravdivá kapacita.
Reklamace neuznává což se lze dočíst na Heureka.cz
Mohu zaslat foto jak baterie bez obalu tak s obalem eshopu,případně i baterie
Uznat reklamaci , vrátit peníze včetně poštovného.
|
Tweet |
Na baterie je záruka 24 měsíců jako na každé jiné zboží. Dle občanského zákoníku platí, že věc nesmí být při převzetí kupujícím vadná a zejména má mít vlastnosti, které si strany mezi sebou ujednaly, nebo které jsou pro takovou věc obvyklé. Důležité je, jak prodejce či výrobce věc popisuje a třeba i inzeruje v reklamě, to vše se musí shodovat s tím, co spotřebitel nakonec dostane. Stále platí, že projeví-li se vada v prvním půlroce, má se za to, že na věci byla od počátku. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo.
Popsané jednání společnosti by mohlo naplňovat skutkovou podstatu správního deliktu klamavá konání uvedeného v § 5 zákona o ochraně spotřebitele: " Obchodní praktika se považuje za klamavou, pokud obsahuje věcně nesprávnou informaci a je tedy nepravdivá, což vede nebo může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil."
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.