Společnost


Apple Czech s.r.o.

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12581Klamání a podání nepravdivých informací

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 18 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
03.10.2016, před 8 lety

Jirka Janeček

Znění stížnosti

Ve čtvrtek 29.10. jsme navštívil prodejnu iWant v Karlových varech, kvůli reklamaci téměř rok starého Iphonu 6. Reklamace byla vyřizována vedoucím prodejny Stanislavem Pavláčkem, který ovšem mou reklamaci zamítl na základě toho že nemám nárok na reklamaci u jejich společnosti, jelikož sem telefon nezakoupil v IWantu. Upozornil sem pana Pavláčka, že jsem si na oficiálních internetových stránkách společnosti Apple, po zadání výrobního čísla telefonu ověřil, že roční záruka na mé zařízení stále platí a a nebyla žádným způsobem zrušena. Nicméně vedoucí prodejny bez jakého kolik prohlédnutí telefonu a zkontrolování výrobních a indentifikačních čísel konstatoval, že můj telefon je ,,nelegálně dovezen ze zahraničí´´ a nemám nárok na uplatnění reklamace. Po odchodu z prodejny jsem využil zákaznickou linku Apple, kde mi odborným pracovníkem bylo zděleno a zkontrolováno, že mám veškeré právo na uplatnění roční záruku u společnosti a v prodejně mi byly podány lživé a nesprávné informace.


Produkt

Apple iPhone 6 16gb, zakoupen 5.10. 2015


Požadované řešení

Omluva od zaměstnance iWantu Stanislav Pavláčka, za udání nesprávných informaci a za neprofesionální a nekorektní jednání.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.10.2016 10:23, před 8 lety

Samotné uplatnění reklamace (subjekt a místo, kde uplatnit reklamaci), vedle občanského zákoníku řeší podrobněji ještě zákon o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb, konkrétně ustanovení § 19 odst. 1. Spotřebitel zboží reklamuje zásadně u prodávajícího, u kterého byla věc koupena (uzavřena kupní smlouva), případně v jeho provozovně, kde to dovoluje povaha prodávaného sortimentu, nebo v sídle obchodníka či na obvyklém místě jeho podnikání. Pokud to má kupující blíže do záručního servisu, který je uveden v potvrzení či v záručním listu, může se pak obrátit i tam. Servis musí rovněž provést opravu ve stejné lhůtě, jako by to podle zákona musel udělat prodejce.

Za vyřízení reklamace odpovídá vždy přímo prodejce výrobku, tedy subjekt, se kterým spotřebitel uzavíral kupní smlouvu. Servis (výrobce, dodavatel) není smluvním partnerem spotřebitele a má případně oprávnění pouze k odstranění závady, nemůže spotřebiteli vrátit peníze, ani vyměnit výrobek či jeho součást za nový, bezvadný, nýbrž standardně vystavuje pouze potvrzení, zda vznikl nárok na bezplatnou opravu, dodání nové věci bez vad, případně odstoupení od smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2017 19:26, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.