Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
přibližně ke konci srpna tohoto roku mi bylo sděleno že se bude můj tarif rušit a bude převeden na vyšší. Po této informaci jsem volal operátorovi s tím, že bych chtěl odstoupit od smlouvy. Bylo mi sděleno, že pro mě nemůže teď nic udělat a že musím počkat až se mi tarif převede na vyšší a poté ho mohu zrušit. Když jsem volal první den po převedení tarifu, bylo mi řečeno, že jsem měl čas do předchozího dne. Po podaní reklamace, kterou za jeden den "vyřešili", mi slečna sdělila že na záznamu je jasně řečeno že musím převést do posledního dne platnosti mého starého tarifu. Na otázku zda mi mohou můj rozhovor přehrát mi bylo řečeno že nikoliv a ani mi nebylo vysvětleno proč mi ten tarif nemohli zrušit. Myslím si že můj hlasový záznam nemají uložen a jen hrají na to že mi ho nemohou ukázat, protože při předchozí reklamaci mi pán z reklamního oddělení sdělil že některé hovory se nenahrávají a často se promazávají.
Převedení z tarifu O2 Data free M na O2 free
Moje představa je, že by mi poskytovatel měl umožnit odstoupit od smlouvy.
|
Tweet |
Nejméně jeden měsíc před zavedením nových pravidel měnících stávající smlouvu musí operátor tuto informaci zpřístupnit na každé pobočce a na internetu. Jedná-li se o podstatnou změnu k horšímu, musí současně informovat o možnosti bezplatného ukončení smlouvy, pokud na nové horší podmínky nehodlá spotřebitel přistoupit.
Poskytovatel služby elektronických komunikací je tedy povinen účastníka informovat o změně smlouvy alespoň 1 měsíc před nabytím účinnosti dané změny, přičemž účastník má nárok v této lhůtě smlouvu ukončit, dle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích. Účastník nemá právo smlouvu ukončit pouze v případě, že k její změně došlo v důsledku změny právní úpravy či na základě rozhodnutí dozorového orgánu.
Pokud spotřebitel s postupem společnosti nesouhlasí nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne. ČTÚ má oprávnění požadovat po poskytovateli služeb elektronických komunikací podklady v rámci řízení.
Dobrý den,
o změnách v tarifech informujeme vždy na vyúčtování za služby nejpozději měsíc před samotnou změnou. U podstatných změn informace obsahuje také možnost odstoupení od smlouvy a to do data změny.
Z naší strany není zájem tvrdit, že zrušení je nutné provádět až po změně tarifu, kdy zákazník fakticky ztrácí možnost na odstoupení od smlouvy bez sankce a bez výpovědní lhůty. Dle Vašeho popisu se sporným hovorem zabývalo i reklamační oddělení, které neshledalo žádné pochybení. Nahrávky hovorů slouží pro interní účely a pro řešení případných sporů. Nahrávky neposkytujeme.
Z mé strany Vám mohu nabídnout ještě jedno prošetření celé situace, když mi uvedete telefonní číslo, kterého se reklamace týká. Děkuji.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
V první řadě bych chtěl poděkovat za reakci a za ochotu opětovného prošetření.
Reklamace se týkala čísla 602 608 845. Ano o změně jsem byl informován včas, ale po telefonátu s tím že bych chtěl odstoupit mi to umožněno nebylo, že je to prý možné až první den nového tarifu.
S přáním hezkého dne
Meier
Dobrý den,
děkuji za telefonní číslo. Dohledal jsem hovor ze dne 4. 8. 2016, kde jste se informoval na zrušení služby z důvodu změny tarifu. Operátor Vás informoval, že nemusíte podávat výpověď písemně, ale že postačí telefonicky, následně zkontroloval faktury, aby zjistil, kde jste měl oznámení o plánované změně tarifu. Operátor Vás informoval o tom, že ke změně tarifu dojde v září. Následně Vás informoval o tom, že službu můžete zrušit bez sankce a bez výpovědní lhůty do data změny a že o změně tarifu budete informovaný SMS zprávou.
Je mi líto, v hovoru nezaznělo, že smlouvu můžete zrušit až po změně tarifu. Postup reklamačního oddělení při vyhodnocení Vaší reklamace byl v tomto případě správný.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.