Společnost


HUDYsport a.s.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12585Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 17 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.10.2016, před 8 lety

Miroslava Hulíková

Znění stížnosti

Na podzim roku 2014 jsem zakoupila 2 trička zn. Icebreaker. Ty mi byly doporučeny asistentkou prodeje, kterou jsem informovala,že trička budu používat pouze v rámci cestování tzv. "s batohem", kde potřebuji s sebou mít co nejméně věcí a potřebuji tedy opravdu kvalitní funkční oblečení. Po dvou cestách (tedy cca 30 dní nošení) se jak na zakoupeném dámském, tak na zakoupeném pánském udělaly stejné díry. Triko se pralo celkem 2x na jemný program v pračce s ekologickým práškem a párkrát tzv. přepralo v ruce s mýdlem. Nejprve mi reklamace nebyla úznána z toho důvodu, že nemám již účtenku. Tu ale dle zákona nepotřebuji (zadala jsem kopii výpisu z účtu, kde byla vidět platba kartou). Podruhé mi tedy byla vzata a poslána na přezkoumání a neuznána. Vzhledem k tomu, že s vyřízením reklamace nesouhlasím a stojím si za tím, že péče o trika proběhla s co největší opatrností (i vzhledem k vysoké cenně jsem velmi dbala na to, abych je nezničila a doufala jsem, že vydrží co nejdéle) ráda bych se zeptala, jaké jsou další možnosti řešení. Zároveň bych ráda uvedla, že jsem neobdržela při koupi žádný speciální návod, jak se o zboží starat. V Obchodních podmínkách spo. Hudy je uvedeno:
v části 3. Výběr zboží mimo jiné uvádíte „Zboží je prezentováno v internetovém obchodě www.hudy.cz formou náhledových karet po jednotlivých kategoriích. Detail každé
karty obsahuje název, krátký popis, obrázek a další doplňující technické informace o produktu.“ Tyto informace jsem si tedy pročetla také, ani zde nebyla žádná speciální informace, jak se o zboží starat.


Produkt

reklamace č. 21/90240563


Požadované řešení

Nové zboží či vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.10.2016 08:26, před 8 lety

Záruku nelze vždy ztotožňovat s životností výrobku. Obzvlášť u oděvů je nutné přihlédnout k frekvenci užívání a péčí o ní. Jestliže prodávající zamítne reklamaci a již uplynulo více než šest měsíců od převzetí věci, je na spotřebiteli, aby prokázal, že se o vadu jedná. To lze také prokázat znaleckým posudkem. V případě, že je spotřebitel přesvědčen, že se o vadu jedná, doporučujeme konzultaci se znalcem v oboru. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz

Pokud se však vada na věci projevila během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Podle § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém návodu a aby byly srozumitelné.

Dle § 11 odst. 2 mohou být jednotlivé informace poskytnuty v podobě symbolů (piktogramů), které musí být srozumitelné, čitelné a úplné. V případě prodeje výrobků, při jejichž označení byly použity symboly, je prodávající povinen vhodně zpřístupnit spotřebiteli jejich význam.

Dodržování těchto povinností dozoruje Česká obchodní inspekce, která může při zjištěném porušení zákona o ochraně spotřebitele uložit podnikateli ve správním řízení pokutu. Spotřebitelka může zvážit, zda podá podnět státnímu dozorovému orgánu k zahájení kontroly u podnikatelky pro podezření z porušení výše uvedených ustanovení zákona o ochraně spotřebitele. Podnět lze podat přímo na internetových stránkách dozorového orgánu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2017 19:22, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.