Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12592Odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 17 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.10.2016, před 8 lety

Bohuslav Peštál

Znění stížnosti

Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy
Vážení,
Na přelomu srpna a září jsem prostřednictvím vašeho telefonického hovoru s vámi uzavřel dohodu jejímž předmětem bylo odzkoušení ručního holicího strojku s tím, že další strojky mi budete posílat poštou. Zkušební vzorek jsem obdržel v září. Tento holicí strojek mi nevyhovuje. …
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena pomocí telefonu, tj. typického
prostředku komunikace na dálku, rozhodl jsem se využít svého práva podle ustanovení
§ 1829 odst. 1 ve spojení s § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném
znění, a tímto oznamuji, že od výše uvedené dohody odstupuji.


Produkt

Bohuslav Peštál 5856.


Požadované řešení

Zrušit nic neposílat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2016 09:55, před 8 lety

Jelikož se jedná o kupní smlouvu uzavřenou prostřednictvím telefonu, má spotřebitel právo od ní odstoupit v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Občanský zákoník ukládá spotřebiteli lhůtu pro odstoupení ve výši 14 dnů od převzetí první dodávky zboží. Odstoupení od smlouvy učiněné po telefonu doporučujeme zaslat písemně (doporučeně a s dodejkou), a to na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2. Kopii odstoupení je vhodné si uschovat.

Pokud spotřebiteli první balíček se zbožím byl doručen, doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě a jen poštovné. Spotřebitel pouze zašle nepoužitá holítka na výše zmíněnou adresu a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení.

K tomu je třeba doplnit, že dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku nelze odstoupit od kupní smlouvy na zboží, které je dodáváno v ochranném hygienickém obalu a které spotřebitel z takového obalu již vyjmul. V takovém případě však může spotřebitel smlouvu ukončit písemnou výpovědí. Z obchodních podmínek společnosti Westerfield vyplývá, že smlouvu může spotřebitel vypovědět kdykoliv. Vzhledem k tomu, že společnost Westerfield nestanoví žádnou výpovědní dobu, použije se § 1998 odst. 2 občanského zákoníku, který říká, že závazek zaniká dnem účinnosti výpovědi (to znamená jejím doručením společnosti). V tomto případě se jedná o zrušení smlouvy s platností do budoucna tzn. veškeré již obdržené zboží by spotřebitel uhradit musel.

Kdyby však přišel přesto ještě druhý balíček, prokazatelně dlouhou dobu od odstoupení a vrácení prvního balíčku s kopií odstoupení, bude se na něj hledět jako na neobjednané plnění. To nemá povinnost spotřebitel hradit, a ani vracet na své náklady nebo o tom podnikatele vyrozumět.

Je také vhodné, aby spotřebitel písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2017 19:07, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.