Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#12596Neuznané odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 3 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.10.2016, před 8 lety

Tomáš Hrádek

Znění stížnosti

Dobrý den, reklamoval jsem u společnosti O2CZ telefon s tím že nefungují reproduktory. Telefon nevydává žádný zvuk, ani při zapnutí, puštění hudby, stosku tlačítek atd... Telefon odešel na reklamaci a vrátil se s tím že byla závada odstraněna. Vyměnili zadní vnitřní kryt tetelefonu. Telefon jsem si odnesl domů, kde jsem ho zapnul a odzkoušel. Telefon se choval uplně stejně jako předtím a pořád nevydával žádný zvuk. Druhý den jsem ho tedy odnesl na prodejnu znovu a telefon již po druhé odešel na reklamaci. Po přichodu z reklamace mi bylo sděleno že vymenili usb konektor, což se závadou nemělo nic společného, takže opět byl telefon nefunkční a navíc se objevili na obrazovce černé fleky které tam před tím nebyli. Telefon odešel na třetí reklamaci a po příchodu mi bylo sděleno že je opět potřeba vymenit zadní vnitřní kryt telefonu ale už za to chtěli poplatek skoro tři tisíce a odstoupení od smlovy neuznali. Nechápu proč by se měl znovu měnit vnitřní zadní kryt telefonu když už v předchozí reklamaci neměla tato oprava žádný význam. Dále se prodejce vymlouvá na to že telefon byl mnou poškozen přitom od první reklamace je ve stejném stavu a vizuelní poškození jim předtím nevadilo.


Produkt

Mobilní telefon Lenovo A6000


Požadované řešení

Po třetí jsem reklamoval stejnou věc ale ani jednou nebyla závada odstraněna. Žádám vracení peněz a odstoupení od smlouvy ale prodejce odmítá.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2016 08:14, před 8 lety

Žádat odstoupení od smlouvy a vrácení peněžních prostředků je možné v případě, není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě. V praxi to znamená, že pokud je zboží reklamováno 3x pro stejnou vadu a reklamace byly uznané, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.

Požadovaný způsob vyřízení reklamace je třeba určit při jejím uplatnění. O tomto by měl být spotřebitel řádně poučen prodávajícím (dle § 13 zákona o ochraně spotřebitele). Pokud spotřebitel nebyl informován o svém právu na odstoupení od kupní smlouvy, jde to k tíži prodávajícího (a to i v případě, pokud k vyřízení reklamace byla určena třetí osoba).

Pokud bude rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.10.2016 18:25, před 8 lety

Pěkný den Tomáši,
můžete mi prosím zaslat IMEI telefonu a kopii reklamačního protokolu a to pomocí: www.o2guru.cz/guru .
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.10.2016 21:52, před 8 lety


Tomáš Hrádek

Na vašem portálu O2 guru nelze odeslat více souborů, takže není možné vám zaslat reklamační protokoly. Odeslal jsem tedy jen IMEI.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.10.2016 10:36, před 8 lety

Pěkný den,
děkuji za odpověď. Zbylé dokumenty můžete poslat pomocí info@o2guru.cz .
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.10.2016 15:33, před 8 lety


Tomáš Hrádek

Odesláno

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2017 15:11, před 8 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.