Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý večer,
V prosinci 2015 jsem si u vás koupila kvalitní býle.OC Karolina Ostrava.
V září 2016 jsem je na téže prodejně reklamovala.Dnes jsem si byla vyzvednout reklamaci
brýlové obruby č.00210,která mi nebyla uznána.
Jelikož néjsem optik tak doufám,že popíšu danou situaci přesně.
Brýle měla dcera na očích a já ji řekla,aŤ si je sundá a vyleští.Byli jsme večer na ohňostroji.Brýle ji zůstaly v ruce a ručka za uchem.Šla jsem do vaší prodejny jestli mi je to paní schopna spravit.Řekla mi ,že je to vypadnuté a musí to poslat na reklamaci do Prahy.Na druhý den jsem přišla s doklady o koupi a věrnostní kartičkou.Dneska jsem si šla doufala jsem pro opravené brýle,ale bohužel mi bylo řečeno,že je to mechanické poškození.Musím podotknout,že brýle má 9 měsíců a chová se knim velice hezky a zodpovědně.Nejsou vyviklané ani roztáhnuté. Je to vypadnuté z umělé nožičky vevnitř.Pokud by byly ulomené tak by to snad někde chybělo.Kloub z kovu je v pořádku.Ptala jsem se známých co nosí brýle tak mi říkali,že se to u plastových brýlí stává.Únava materiálu.Měla jsem za to,že mi to opraví nebo vymění.Reklamaci uznají.
Věřím,že je možné se domluvit,ale nechci dělat další brýle na vlastní náklady jelikož je to pro mě hodně vysoká finanční zátěž.
S pozdravem Vaše zákaznice
číslo zakázky OR 6014,reklamace č.00210 cena 3360 Kč bez skel
výměna brýlí, vrátit peníze
|
Tweet |
Zamítl-li prodávající reklamaci, která byla uplatněna po uplynutí 6 měsíců od převzetí věci ve smyslu § 2161 odst. 2 občanského zákoníku a spotřebitel se zamítnutím a uvedenými důvody nesouhlasí, je na spotřebiteli, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním, nesprávným provedením výrobku, popřípadě použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru.
Prokáže-li posudek znalce nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.