Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na základě Smlouvy o dílo na rekonstrukci panelákového jádra z června 2015 jsem dne 16. 9. 2016 reklamoval instalaci dveří v bytovém jádru (koupelna a WC). Zárubně dveří jsou namontovány tak, že dveře drhnou a špatně zavírají, přičemž není možné je jakkoli seřídit. Součástí reklamace, kterou jsem zaslal mailem, byla i fotodokumentace. Následně jsem byl panem Čekanem informován, že v době instalace byly dveře v pořádku. Odpověděl jsem, že si dveře postupně sedaly, až si sedly tak, že se objevily výše uvedené problémy. Na další komunikaci nereagoval, telefony nebere.
Oprava
|
Tweet |
Zhotovitel odpovídá za vady, které má provedené dílo při převzetí objednatelem, byť se projeví až později. Taktéž odpovídá za vady věcí a dílů, které při provádění díla opatřil a použil, má ohledně nich postavení prodávajícího.
Reklamace zjevných vad by měla být okamžitá. Reklamace skrytých vad musí být uplatněna bez zbytečného odkladu poté, kdy se vada projeví, nejpozději do dvou let. Zhotovitel je povinen dílo provést řádně a dle smlouvy. Je-li pro provedení díla stanovena závazná technická norma, musí provedení odpovídat této normě. Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě. Reklamaci doporučujeme uplatnit písemně (zaslat nejlépe s dodejkou a nechat si kopii dopisu).
Práva objednatele se liší podle toho, zda vada představuje porušení smlouvy podstatným či nepodstatným způsobem. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž již při uzavření smlouvy zhotovitel věděl nebo musel vědět, že by objednatel smlouvu neuzavřel, pokud by toto porušení předvídal. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Při podstatném porušení má objednatel právo na odstranění vady opravou nebo dodáním chybějící věci. Stejně tak má právo na přiměřenou slevu z ceny opravy či úpravy nebo od smlouvy odstoupit. Objednatel musí zvolené právo sdělit zhotoviteli při oznámení vady nebo co nejdříve poté. Provedenou volbu lze měnit jen po dohodě se zhotovitelem. Jestliže objednatel nezvolil právo včas, má stejná práva, jako by šlo o nepodstatné porušení smlouvy, a to právo na odstranění vady nebo na přiměřenou slevu. Do uplatnění slevy může zhotovitel vadu odstranit podle své volby, která však nesmí objednateli způsobit nepřiměřené náklady. Jak pro podstatné, tak i nepodstatné porušení platí, že objednatel může odstoupit od smlouvy nebo se dožadovat slevy, pokud zhotovitel neodstraní vadu v přiměřené lhůtě nebo to odmítne.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.