Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupili jsme v Hypernově J.Hradec masážní zařízení WELLNESS WS II Prodejce mě ujistil,že je vhodný i pro mne,přesto,že jsem po operaci maligního nádoru a léčím se pro selhání srdce.Od jara jsem zaslala firmě tři dopisy,že ze zdravotních důvodů/doloženo lékařským potvrzením/žádám o vrácení nepoužívaného výrobku.Přišla odpověd,že v současné době mi nemohou vyhovět. Na další už nereagovali,ani telefonicky nelze komunikovat.
masážní zařízení WELLNESS WS II
Vrátit nepoužívané masážní zařízení Wellness WS II,pro kontraindikaci ze zdravotních důvodů. Žádám o navrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud je smlouva uzavřena mimo obchodní prostory, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu. Ze zákona lze odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů zásadně od uzavření smlouvy, ale například u koupě zboží až od jeho převzetí. Podnikatel musí spotřebitele písemně poučit především o jeho právu na odstoupení. Pokud tak neučiní, platí lhůta delší, a to jeden rok a 14 dnů. Pokud poskytne poučení dodatečně, začne běžet od tohoto okamžiku ona 14 denní lhůta.
Oznámení o odstoupení by mělo mít písemnou formu a být zasláno podnikateli na adresu uvedenou v poučení. Podstatné je, že pro dodržení lhůty pro odstoupení stačí, bylo-li oznámení nejpozději poslední den lhůty odesláno.
Zakoupené zboží musí spotřebitelka bez zbytečného odkladu nejpozději do 14 dnů od zaslání odstoupení od smlouvy vrátit zpět prodávajícímu a ve stejné lhůtě by měly spotřebitelce dorazit peníze. Stačí, že spotřebitelka prokáže prodávajícímu odeslání zboží na adresu uvedenou v uzavřené kupní smlouvě.
Prodávající je také povinen jasně a srozumitelně informovat spotřebitelku o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné. V případě nedodržení této povinnosti mu hrozí pokuta za správní delikt až do výše 1 000 000,- Kč. Prodávajícímu může být uložena také pokuta ve výši až 5 000 000,- Kč, pokud při prodeji výrobku uvádí nepravdivý údaj nebo podstatný údaj opomene. V takovém případě by se totiž jednalo o nekalou obchodní praktiku. Dozor nad dodržováním povinností uložených na základě zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka podezření, že se společnost dopustila správního deliktu v oblasti ochrany spotřebitele, je vhodné o tom informovat výše uvedený úřad.
Spotřebitelka by mohla namítat i neplatnost kupní smlouvy, neboť byla druhou stranou uvedena v omyl o rozhodující okolnosti.
Pokud společnost nevyhoví požadavku spotřebitelky a nevrátí jí peněžní prostředky, je možné domáhat se jejich vrácení pouze soudní cestou, v daném případě podáním návrhu na vydání platebního rozkazu. Ve věci návrhu na vydání platebního rozkazu doporučujeme spotřebitelce vyhledat právní služby advokáta. Jejich seznam lze nalézt na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.