Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před delším časem mi telefonicky na služební mobil ( jak se dostal k číslu netuším) kdosi s žádostí o krátký průzkum týkající se zdravého životního stylu.Po další době mi velmi naléhavá paní telefonicky oznámila, že za pomoc při tomto průzkumu mohu dostat některý z přípravků společnosti Helvetia Apotheke jako dárek pouze za poštovné s tím, že toto není nijak zavazující k odběru dalších produktů. Výslovně jsem uvedla, že žádné další produkty odebírat nechci.
Vzorový balíček dorazil, vše proběhlo dle domluvy. K mému zděšení a pohoršení mi po nějaké době přišel další balíček, obyčejnou poštou a se složenkou, s dalším zbožím. Okamžitě jsem volala na uvedenou zákaznickou linku, kde mi velmi nepříjemná paní sdělila, že jsem si měla pořádně přečíst uvítací leták a do 10 dnů jim dát písemně vědět, že další zboží odebírat nechci. Pokud prý mne podvedl operátor, tak si to mám vyřídit s operátorem.Vůbec nechápu tu logiku a drzost, že já musím dokazovat, že jsem si nic neobjednala. Prosím o prověření legálnosti a souladu s dobrými mravy této společnosti. Také jsem chtěla okamžitě dodávky zastavit, operátorka mě ujistila, že jsem byla z databáze vymazána.
Tablety Noxilan
Chci být s okamžitou platností vymazána z databáze společnosti s těmito nehorázným obchodními praktikami a vrátit neobjednané zboží, které jsem měla v poštovní schránce tak, aby mi již žádné další nebylo nikdy zasíláno.
|
Tweet |
Pokud byla kupní smlouva uzavřena prostřednictvím telefonu, je spotřebitel povinen plnit svou smluvní povinnost (zaplatit za přijaté zboží). Má však také možnost v prvních čtrnácti dnech od převzetí zboží od smlouvy odstoupit bez udání důvodu. V případě, že nebyl o právu na odstoupení poučen, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, ruší se závazek od počátku a smluvní strany jsou povinny vrátit si poskytnutá plnění (kupující je povinen vrátit přijaté zboží).
Nabídka pravidelných zásilek inzerovaná společností Helvetia Direct Marketing s.r.o. uvádí, že pro jejich zrušení je třeba informovat zákaznické oddělení. Pravidelné zasílání lze tedy zrušit i telefonicky, ale spotřebitel by měl vždy dbát z důvodů předběžné opatrnosti na to, aby učiněné právní jednání bylo prokazatelné pro případ sporu, tedy nejlépe písemně doporučeně s dodejkou.
Podle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) společnosti Helvetia Apotheke je každých 20 dní kupujícímu zasíláno nové zboží, a to až do doby, kdy kupující smlouvu vypoví. Výpověď je dle VOP možné zasílat na kontaktní adresu zákaznického oddělení: Helvetia Apotheke, PO BOX 86, 102 00 Praha 102.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Spotřebiteli rovněž doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Záleží v daném případě na tom, co spotřebitel v proběhlém telefonickém hovoru odsouhlasil společnosti. Společnost si proběhlý hovor nahrává a má tedy o něm záznam. Společnost by poskytnuté informace jejím zaměstnancem (i operátorem na telefonické lince) měly zavazovat a pokud se jednalo o informace mylné, popř. klamavé, měla by společnost uhradit spotřebiteli škodu z toho vzniklou.
V případě podezření na nekalé obchodní praktiky (zejména agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Dobrý den,
rádi bychom Vás ujistili, že naše prodeje probíhají výhradně v intencích zákona, objednávka po telefonu je standardní a legální nástroj, jde o tzv. distanční prodej, a my u něj dodržujeme všechna zákonem daná nastavení.
Bohužel nám praxe ukázala, a je nám to líto, že příčinami kritiky naší společnosti je často nepochopení námi nabízeného systému, a velmi často jde o nechtěné pochopení či nevůli uznat, že nebylo pochopeno.
Náš prodejní systém (Vám prvotně představený po telefonu) je srozumitelně popsán a zcela veřejně dostupný i na našem webu www.helvetia.cz/pravidelne-zasilky/ a je nastaven tak, aby pro zákazníka byl opravdu co nejjednodušší --> "Jednou objednám a pak už nemusím dělat nic, firma se postará o to, abych měl svůj produkt doma vždy včas po ruce. Pokud dál nic nechci, řeknu zkrátka ne..."
Vše si řídí zákazník sám a na zákaznickém oddělení si může odběr nastavit tak, jak jemu vyhovuje. Po přidělení zákaznického čísla a odeslání úvodní nabídky si můžete se stejnými zákaznickými výhodami vybrat jiný produkt, prodloužit interval, pozastavit zasílání, vynechat některé zásilky, vzít dopředu více balení s množstevní slevou… Protože především pravidelné užívání doplňku zajistí ten správný efekt na Vaše zdraví.
Ale je jen na vás, jak Vám to bude nejlépe vyhovovat. Stačí říci.
Vy jste si v hovoru s operátorem zaslání odsouhlasili a podle toho bylo dále postupováno. Pokud byste si své rozhodnutí přeci jen rozmyslela, zákon hovoří, že můžete bez udání důvodu od objednávky odstoupit či zásilku vrátit do 14 dní. My zásilky akceptujeme i později. Takže pokud o zboží nemáte zájem, zašlete jej na adresu zákaznického oddělení a celá záležitost se tím ukončí.
Na našem počínání neshledáváme nic závadného, dodrželi jsme vše, co jsme Vám v telefonní nabídce slíbili.
Volala jste nám poprvé na zákaznickou linku dne 5.10.2016 a zasílání Vám bylo obratem ukončeno a poté jste volala dne 6.10.2016 a operátorka Vás ujistila, že je odběr ukončen a že je k úhradě popř. k vrácení druhá zásilka v ceně 149 Kč (expedovaná dne 25.9.2016). Informujte nás prosím zda jste tuto zásilku obdržela. Potvrzujeme, že jste vymazána z databáze pro marketingové účely a že Vás již nebudeme kontaktovat s našimi nabídkami. Je ale potřeba dořešit druhou zásilku, kterou jsme v dobré víře expedovali na Vaší adresu.
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Dobrý den,děkuji za operativní řešení stížnosti a potvrzuji, že jsem na oficielní operátorskou linku společnosti volala a byla ujištěna o ukončení zásilek. První operátorka byla velmi nepříjemná, druhá (dnes ráno) naopak velmi vstřícná a profesionální. Přestože je pro mne celý případ tímto vyřešen, dovoluji si nesouhlasit s vyjádřením společnosti, že jsme si telefonicky s operátorem odsouhlasili zasílání zboží. Byla mi nabídnuta jedna zkušební zásilka jako odměna za účast v telefonické anketě s tím, že jsem se výslovně dotázala, zda mě toto nezavazuje k dalším odběrům, což mi bylo výslovně potvrzeno. S obchodním systémem pravidelného zasílání jsem v nabídkovém telemarketingovém rozhovoru nebyla seznámena , ani s žádnými dalšími skutečnostmi o způsobu prodeje danou společností. Bylo mi výslovně potvrzeno, že se jedná pouze o první zkušební zásilku. To jistě může dokázat audio nahrávka rozhovoru. Proto jsem jistě zajímavý systém společnosti dále nestudovala a tedy ani špatně nepochopila. Jsem přesvědčena, že telemarketingová nabídka je uskutečněna takovým způsobem, aby spotřebitel nebyl informován jasně a srozumitelně a vykazuje tak klamavé jednání a rozpor s dobrými mravy. Pokud tuto činnost provozuje jiná společnost, měla by si Helvetia apotheke na tyto praktiky dát pozor.
Dobrý den,
objednávkový hovor samozřejmě můžeme doložit. Prosíme o informaci zda zásilku VS 6319606002 v ceně 149 Kč doma máte či nikoliv.
V objednávkovém hovoru jsou pro operátora jasně dány jednotlivé body, které je povinen zákazníkovi sdělit a informovat ho o systému zasílání a možnosti zrušit odběr kdykoliv si zákazník přeje. Tyto hovory jsou pak následně verifikovány a pokud by tam tyto informace nezazněly, objednávka se vrací zpět operátorovi a ten musí zákazníka opětovně kontaktovat a vše znovu a dobře vysvětlit.
Na trhu jsme od roku 2008 a stále inovujeme a zlepšujeme naše služby. Bohužel snad jako každá společnost máme spokojené a bohužel i nespokojené zákazníky. Vše se však snažíme co nejrychleji řešit.
Pokud si paní Adamcová přejte, objednávkový hovor Vám můžeme poslat na Vaši emailovou adresu. Pokud zásilku doma máte a nemáte o ni zájem, můžeme Vám nabídnout možnost vrátit nám zásilku zpět s tím, že Vám uhradíme náklady na poštovné.
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Děkuji za vstřícnost společnosti a potvrzuji, že nevyžádanou zásilku doma mám a chci ji společnosti vrátit a ráda využiji nabídky na uhrazení poštovného. Prosím o sdělení jakým způsobem toto proběhne.Děkuji Adamcová
Dobrý den,
zásilku prosím vraťte zpět na adresu P.O.BOX 86, Praha 102, 102 00 a na email: info.cz@helvetia-dm.com
nám prosím zašlete ofocený podací lístek a číslo účtu na který Vám obratem zašleme částku. K emailu prosím připojte i zákaznické číslo: 6319606.
Děkujeme za spolupráci.
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Děkuji a zařídím dle výše uvedeného.
Adamcová
Děkujeme, za nás tedy zatím vše. Pokud si budete přát potvrzení o výmazu z databáze pro marketingové účely Vám můžeme ještě poslat poštou s razítkem a podpisem.
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Děkuji, ale vzhledem ke vstřícnému jednání vám věřím a potvrzení nepotřebuji.Adamcová
My také děkujeme, splatnost na zmíněné zásilce jsme vám raději prodloužili, aby počítač nevygeneroval upomínku před tím, než nám bude zásilka doručena.
Prosíme pak o uzavření případu v této sekci, aby se nečekalo na další reakce jedné či druhé strany.
S přáním hezkého víkendu
Helvetia Apotheke
Zboží jsem odeslala doporučenou poštou dne 7.10.2016 zpět společnosti na adresu uvedou v zásilce ( PO Box). Tímto odstupuji od smlouvy bez uvedení důvodu a věřím, že slib společnosti o vymazání z databáze platí. Poštovné si zasílat nenechám, jelikož nechci touto cestou sdělovat svoje bankovní údaje.
Věřím, že celá záležitost byla jen nedorozumění a je tímto vyřízena.Renata Adamcová
Dobrý den.
Bankovní spojení pro zaslání poštovného nám samozřejmě zašlete e-mailem do zákaznického oddělení na info.cz@helvetia-dm.com.
Upřednostňujeme samozřejmě přímou komunikaci mezi zákazníkem a námi, tento portál má za úkol mediovat spory, žádost o zrušení není sporem, tu lze zaslat napřímo a rádi jí obratem vyhovíme.
Nejlepší je samozřejmě telefonický kontakt, protože tak můžeme zákazníkovi podat ihned nejaktuálnější informace o zákaznickém účtu a rovnou provést potřebná nastavení.
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Žádost o vyřazení z databáze jsem provedla již minulý týden a bylo mi potvrzeno telefonicky, i na tomto portále, že bylo obratem provedeno.Tímto považuji již vše za uzavřené. Děkuji Adamcová
Dobrý den,
děkujeme, i z naší strany je tedy vše v pořádku.
Žádáme dTest, aby asi případ uzavřel.
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Hodnocení:
Komentář: Děkuji D testu za pomoc.