Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
objednal sem zboží které sem zaplatil na dobírku
zboží přišlo bez faktury
po týdnu sem zboží vrátil dle zákona s odstoupením od smlouvy
reakce obchodu byla že jsem věc použil a že tím pádem odstoupení od smlouvy zamítá
automatický sytič na čtyřkolku
vrácení peněz
|
Tweet |
Podle § 1833 občanského zákoníku odpovídá spotřebitel podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. To neplatí, pokud podnikatel nesdělil spotřebiteli podmínky, lhůtu a postupy pro uplatnění právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, jakož i formulář pro odstoupení od smlouvy.
Bod 47 Preambule ke směrnici o právech spotřebitelů stanoví, že spotřebitel, který zboží používal v míře vyšší, než je míra nutná k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, neměl pozbýt právo odstoupit od smlouvy, měl by však odpovídat za případné snížení hodnoty zboží. Aby se spotřebitel obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, měl by s ním nakládat a zkontrolovat je jen takovým způsobem, jaký by mu byl umožněn v prodejně.
Odstoupí-li kupující od smlouvy, zašle nebo předá bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů, prodávajícímu zboží a všechny další součásti plnění, které od něj obdržel. Zboží musí být vráceno v původním stavu, kompletní včetně všeho vybavení, bez známek použití. Obal může spotřebitel porušit, pokud je stejné zboží obvykle v kamenné prodejně běžně vystaveno bez tohoto obalu (například otevřít krabici, ve které byla věc uložena, jakož i vyjmutí věci z této krabice). Avšak jakékoliv ochranné prvky mohou být ze zboží odstraněny pouze za předpokladu, je-li to nezbytné ke zjištění funkčnosti věci.
Není-li tomu tak, může si podnikatel při vracení všech peněžních prostředků danou částku odečíst (jednostranně započíst) a zákazníkovi vrátit nižší částku (§ 1982 až § 1991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Každý takový postup je nutné zákazníkovi odůvodnit. Nebude-li s výší vrácené částky souhlasit, může se obrátit na Českou obchodní inspekci, která od února letošního roku zajišťuje mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, případně postupovat soudní cestou.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.