Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Bylo objednáno zboží z e-shopu pouzeprozeny.cz, šaty mi ale neseděly. Navíc v balíčku nebyly žádné doklady, pouze šaty. Obratem jsem psala na e-mail na: info@pouzeprozeny.cz, že zboží vracím a požaduji vrácení peněz na účet. Prodejce na e-mail nereagoval. Šaty byly v původním balení odeslány zpět 29. 9., dle trackingu České Pošty byl balíček 30. 9. na žádost adresáta uložen na poště v Českém Těšíně 1. Od té doby leží na poště, ale adresát si ho stále nevyzvedl, na maily nereaguje. Uháním ho i na facebooku, kde jsem se dočkala této odpovědi: "Na které poště je balík?" Moje reakce: "V Českém Těšíně, pošta píše, že je tam uložen na vaši žádost. Podací číslo ....." Reakce prodejce: "hmmm". a odpojil se.
šaty Numoco 88-13 vínové květy vel. M (38)
Vrácení plné částky zpět na účet.
|
Tweet |
Podle § 1832 občanského zákoníku platí, že odstoupí-li spotřebitelka od smlouvy, vrátí jí podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od ní na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Odstoupí-li spotřebitelka od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebitelce dříve, než mu spotřebitelka zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslala. Jestliže podnikatel peníze ve stanovené době nevrátí, ocitá se v prodlení a je možné po něm požadovat úroky z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.
V obchodních podmínkách e-shopu je uvedena informace, že společnost, se kterou byla uzavřena kupní smlouva, má své sídlo v Polsku. Jedná se tedy o polský e-shop, který se zaměřuje na český trh. V takové případě se uzavřená kupní smlouva bude řídit českým právním řádem.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem. Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Od spotřebitelky jsme obdrželi následující sdělení:
"Peníze byly vráceny."
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme, neboť bylo dosaženo požadovaného řešení.