Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Společnost O2 mě zdražila internet. Po dotazu proč platím víc mě bylo sděleno, že byla zdražena pevná linka na 199,00 Kč. Pevnou linku nepoužívám, nemám ani přístroj a nikdy jsem ji nepoužíval(vlastně jsem ani nevěděl, že ji mám).Proto jsem se rozhodl, že ji zruším. Byl jsem v kanceláři O2 v nákupním centru Anděl27.9.2016.Linku mě velmi neochotně zrušili, musel jsem se asi 35 minut bavit po telefonu s nějakým manažerem, který mě přesvědčoval, jak je to pro mě výhodné. Když jsem se ho konečně zbavil, zaměstnanec, který to se mnou vyřizoval (Marek Plesník) mě vnutil v rámci "záruky spokojenosti" přístroj Lenovo TAB 2A10 v ceně 1999,0Kč (Alza.cz). "Je to naše odměna pro vás. jen za 350,0 Kč!" Jenže a to už nebylo tak pěkné, k tomu byla SIM karta na 4G internet za 490,0 Kč měsíčně! Takže tablet se sakra prodraží! 30.09. jsem se rozhodl tento "výhodný" tablet vrátit. Přečetl jsem si podmínky odstoupení od smlouvy a tam jsem se dočetl, že odstoupení od smlouvy před jejím vypršením musím zaplatit sankční poplatky. Nikde jsem se nedočetl, jak dlouho smlouva trvá, to nikde v dokumentu 1-47682389542 není. Dnes 6.10. jsem dostal dopis s vyměřenou pokutou 3500,0 Kč se splatností do 9.10.! O2 se tak směle zařadil mezi tzv. šmejdy! Vím, že musím pokutu zaplatit, ale jak mám postupovat dál?
Jan Čech
Zaměstnanec O2 využil mé zmatenosti při telefonním rozhovoru s jejich reklamačním manažerem a vnutil mi něco, co nejen není výhodné, ale je to krajně neseriózní.
Zrušení pokuty, dle obecně platných pravidel jsem odstoupil od smlouvy do 14 dní od jejího podepsání. Vrácení peněz.
Jsem důchodce a 3500,- je pro mne dost peněz.Nikde v mnou podepsaném dokumentu není uvedená doba trvání smlouvy. Na konci dokumentu je malými písmeny napsáno: Není vám něco jasné, zeptejte se před podepsání smlouvy. Mojí chybou je, že jsem si smlouvu pečlivě nepročetl, mezi tím mě totiž zaměstnanec nutil O2 televizi a další skvělé produkty...
|
Tweet |
V daném případě bude záležet, zda byla smlouva uzavřena v obchodních prostorách společnosti (na pobočce), mimo ně nebo distančním způsobem. Byla-li smlouva sjednána distančním způsobem (přes internet, telefonicky, atd.) nebo mimo obchodní prostory, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti dní, a to bez udání důvodu. Tato lhůta počne běžet následující den ode dne, kdy spotřebitelce bylo poskytnuto úplné znění smlouvy (buď v listinné, nebo elektronické formě).
Pokud však byla smlouva uzavřena na pobočce (značkové prodejně), nemůže spotřebitel uplatnit toto právo. Vypovědět smlouvu uzavřenou na dobu určitou je možné, avšak společnost si může nárokovat úhradu za předčasné ukončení smlouvy. Výše úhrady nesmí být vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost smlouvy, pokud by byl uveden druhou stranou v omyl o rozhodující okolnosti. Spotřebitel však musí tuto skutečnost prokázat. Pokud by byla na místě u sjednávání smlouvy přítomna třetí osoba, mohla by tato osoba podat svědeckou výpověď.
Zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Pokud by použitá obchodní praktika při prodeji zboží a služeb vykazovala znaky nekalé obchodní praktiky, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná, může se spotřebitel obrátit na orgán dozoru. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele na úseku komunikací provádí Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu.
Dobré odpoledne,
standardně je možné od smlouvy do čtrnácti dní odstoupit za předpokladu, že byla smlouva uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání. Pokud byla uzavřena na pobočce, není tohoto možné využít.
Každopádně pro všechny zákazníky, kteří si tablet pořídí na prodejně, jsme zavedli čtrnáctidenní záruku spokojenosti, během které mohou tablet vrátit a službu bez sankce vypovědět. U zákazníků 65+ tuto lhůtu prodlužujeme na 30 dní (platí pro pořízení na prodejně i po telefonu), aby měli čas se o službě poradit se svými dětmi či vnoučaty.
Váš požadavek jsem předala na kolegy z oddělení Reklamací a stížností. Ač je lhůta pro vyřízení jeden měsíc, budou vás co nejdříve kontaktovat a dohodnete se na následujícím postupu.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Sandra Čermáková, Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.