Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#12634Reklamace_Tablet NextBook Premium 8 HD

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

17 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.10.2016, před 8 lety

Evzen Jachan

Znění stížnosti

Dobrý den
Dne 29. 6. 2016 jsem pořídil č. objednávky 159967791 v eshopu Alza.cz a zaplacen fakturou 2161913612 - 2 340 Kč použitý Tablet NextBook Premium 8 HD.
Po krátké době používání se na tabletu objevily problémy, nešel nabít a někdy vůbec nešel zapnout.
Tablet jsem 15. 08. 2016 reklamoval s popisem obou výše uvedených vad. 09. 09. jsem byl informován, že si zboží mohu vyzvednout, že reklamace je zamítnuta, s vyjádřením, že tablet je po záruční době, že byl prodán 17.03.2013 a že usb konektor není určen pro nabíjené (s čímž mimo jiné nesouhlasím, ale předmětem reklamace nebylo, že byl problém konkrétně s usb portem).
Reklamovaný tablet jsem převzal, ale po odzkoušení doma jsem zjistil, že nabíjení opět nefunguje.
19.09. 2016 jsem tedy přinesl tablet zpět na pobočku Alzy, č. reklamace ASRE16319596r
Svou výhradu k vyřízení reklamace jsem psal i na Vaši podporu - CCT2817853. Odepsali jste:
Vážený zákazníku,
děkujeme za Váš dotaz. Odpověď Vám zašleme v co nejkratší době e-mailem.
Číslo Vašeho dotazu je CCT2817853.
Vaše Alza.cz
Dodnes jsem neobdržel odpověď.
04.10.2016 jsem byl informován, že byla reklamace opět zamítnuta a zboží je připraveno k výdeji.
Způsob vyřízení: Zamítnutí
Bližší informace: Neuznáno z důvodu mechanického poškození - uvolněný konektor
Při převzetí jsem si nechal tablet zapnout a usb port nefungoval. Navíc jsem nesouhlasil s důvodem zamítnutí. Mechanické poškození - uvolnění konektoru nebylo nijak popsáno, nabíjení adapterem na prodejně tentokrát fungovalo. Konektor vykazoval pouze běžné opotřebení.
Proto jsem zboží chtěl převzít pouze s mou výhradou, která by byla zapsána na výdejce, že s neuznáním reklamace nesouhlasím. Zaměstnanec prodejny mi toto neumožnil. Dostal jsem radu, že se mám obrátit na Českou obchodní inspekci.
Shrnutí:
Za tablet jsem řádně zaplatil, a přestože je použitý, vztahuje se na něho 12 měsíční záruční doba.
Při první reklamaci nebyl problém vyřešen, a přesto byla reklamace zamítnuta - s tímto jednáním nesouhlasím.
Zboží bylo okamžitě reklamováno znova - přestože se s tabletem nic nezměnilo, přibyl další smyšlený důvod k zamítnutí - mechanicky uvolněný konektor. Tento konektor na prodejně přesto nefungoval, jak měl, tentokrát nefungoval USB port, ale obsluha mi při převzetí zboží odmítla mou písemnou výhradu na přejímku.
Tablet jsem v takovém stavu a se stávajícím vyjádřením odmítl přijmout, je pořád na prodejně.
Prosím o přezkoumání vyřízení obou reklamací, případně o návrh jak tuto situaci vyřešit.
V reklamačních podmínkách se mimo jiné píše:
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí kupujícím, pokud prodejce neprokáže opak.
Předem děkuji, Evžen Jachan


Produkt

Použité Tablet NextBook Premium 8 HD


Požadované řešení

Uznání obou reklamací, oprava zdarma, doprava zpět zdarma,

nebo

vrácení peněz za pořízení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2016 08:39, před 8 lety

Práva z vadného plnění může spotřebitel uplatnit v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí věci. Zmíněná doba může být však zkrácena až na polovinu (tedy dvanáct měsíců), pokud se jedná o použitou věc. V případě koupě použité věci platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.10.2016 08:39, před 8 lety

Vážený pane Jachane,

velmi se omlouvám za vzniklou situaci. Zajistila jsem pro Vás dořešení reklamace dobropisem, na základě kterého Vám vrátíme platbu. Dobropis samozřejmě můžete také využít rovnou na úhradu nového zboží.

Doklad spolu s návodem, jak požádat o jeho proplacení, jsem Vám odeslala na emailovou adresu. Budu ráda, pokud tato nesrovnalost neovlivní Váš názor na naše služby a budeme mít zároveň příležitost se s případnými dalšími objednávkami o tento stav zasloužit.

Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.10.2016 18:07, před 8 lety


Evzen Jachan

Hodnocení:

Komentář: 21.10.2016 jsem byl prostřednictvím sms informován, že mi přišel email s vyřešením reklamace. V emailu byl přiložen dobropis.
Přesto, že řešení v průběhu reklamace nebylo profesionální, pro mě nakonec vše dobře dopadlo. Sice jsem se nedozvěděl informace, které jsem požadoval, ale s tím že mi byly připsány peníze zpět jsem spokojen. K tomu, aby tato, doufám, že ojedinělá nesrovnalost, neovlivnila mé obchodní chování, bych potřeboval od Alzy informaci, co podnikli, aby k podobnému problému nedošlo v budoucnu opět. S řešením kdy mi vrátili peníze, aby mě umlčeli a nikdo se nezajímal co a jak by mohlo být uděláno lépe není určitě podstoupen krok k tomu, že se podobná situace nemusí opakovat.
Rozhodně děkuji Dtestu a serveru vasestiznosti za pomoc, zveřejnění a pocit, že jsem na řešení problému nebyl sám.