Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#12641Doručení balíku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.10.2016, před 8 lety

Růžena Kremlíková

Znění stížnosti

Dobrý den, obdržela jsem email, že bude dne 6.10.2016 doručen na mou adresu balík s dobírkou a to samé upozornění jsem obdržela formou SMS. Proto jsem byla celý den doma a zásilku očekávala. V 16 h jsem nahlédla do poštovní schránky a v té jsem měla výzvu k vydzvednutí balíku na poště protože v 15.26 h. údajně nikdo nebyl doma, což je nesmysl.Dnes jsem tedy vzala výzvu a šla pro balík na poštu.Tam ovšem balík nebyl a na přepážce mi bylo oznámeno, že včera vůbec doručovatel balíků na poště nebyl a nedoručené balíky nepředal. To si můžu rovnou zaplatit balík na poštu a ne do ruky, když si pro něj stejně musím na poštu dojít.Není to poprvé, zhruba před měsícem jsem také dostala SMS zprávu o doručení balíku, tak jsem čekala a odpoledne jsem byla s vnukem před domem a poštovní vůz okolo mě projel a během 10 minut došla SMS zpráva že balík nemohl být doručen. Jednou jsem to nechala být, ale tentokrát už mě to štve. Pokud balík ze včera dorazí dnes na poštu, já ho budu mít až v pondělí. Takže žádné výhody pro doručování poštou, za ty drahé ceny nevidím
Ještě upřesňuji, že se jednalo o dodávku do Veltrus, v udaném čase doručení jsem byla doma a doručovatel se jmenuje M. K.uzmeniuk (? jméno je slabě vytištěno)
Doufám, že tato situace se nebude již opakovat.
R. Kremlíková


Požadované řešení

Upozornit zaměstnance na nedostatky v jeho práci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2016 17:27, před 8 lety

V případě služby balík do ruky si zákazník zaplatí službu, u které dle deklarovaných vlastností této služby očekává, že Česká pošta doručí balík přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště.

Pokud se však poštovní doručovatel o doručení ani nepokusí, přestože byl po celou dobu na udané adrese, může podat na příslušné poště reklamaci vadného dodání.

Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma. Děje-li se však tento způsob doručování balíků do ruky opakovaně, doporučujeme podat současně i podnět Českému telekomunikačnímu úřadu k provedení kontroly, neboť tento dozorový orgán má oprávnění k státnímu dohledu na poskytováním poštovních služeb a může při zjištěném pochybení ukládat i citelné pokuty.

Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.

Reklamovat poskytovanou službu lze na kterékoliv poště, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může stěžovatel podat do jednoho měsíce námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.

Proti zamítnuté reklamaci je také možné se bránit pomocí postupů České pošty. Česká pošta se odmítla zabývat stížnostmi svých zákazníků podanými prostřednictvím služby mimosoudního řešení sporů VašeStížnosti.cz, neboť disponuje vlastním systémem řešení stížností, který považuje za plně dostačující. Není-li spotřebitel spokojen s poskytováním poštovních služeb, může kromě uplatnění reklamace podat i stížnost. Stěžovat si můžete i telefonicky nebo e-mailem.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.