Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:714
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#12657Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 5 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.10.2016, před 8 lety

Adam Zelený

Znění stížnosti

Dne 7.9.2016 jsem si u AAA Auto zakoupil vůz VW Passat, r.v.2011. Auto mi bylo prodáno s tím, že je v pořádku a bude mi sloužit. Jenže hned druhý den po koupi se mi rozsvítila kontrolka motoru. Zajel jsem do autorizovaného servisu VW, kde mi bylo na diagnostice řečeno, že je špatné vstřikování u 2 válců. a Vynechávání zapalování motoru.
Do AAA auto jsem zajel, s tím, že chci odstoupit od smlouvy. Vše sepsali, já dodal i výpis z diagnostiky, kde bylo razítko s podpisem a reklamace byla samozřejmě zamítnuta s tím, že jsem byl prý s technickým stavem vozu seznámen při koupi.
Vada se objevila hned 2 den po koupi vozu, tudíž mi v servisu bylo řečeno, že tato vada na 100% procent musela být na autě, již při koupi tohoto vozu.
Nevím jak teď dál, zvažuji žalobu.


Produkt

VW Passat, r.v. 2011, Benzin/CNG, spz: 6P66932


Požadované řešení

Požaduji zpětnou slevu a to ve výši alespoň 4o tisíc Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2016 08:08, před 8 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.

Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím majitelem.

Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Lhůta prvních 6 měsíců od převzetí věci je pro spotřebitele příznivější v tom ohledu, že zákon předpokládá, že v případě výskytu vady, byla vada na věci již při jejím převzetí, dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a prodávající za ní tedy odpovídá, neprokáže-li opak.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.10.2016 16:23, před 8 lety

Vážený pane Zelený,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Z naší dokumentace vyplývá, že jste řádnou reklamaci uplatnil dne 4.10.2016 po ujetí cca 4 000 kilometrů, přičemž jste předložil výpis z diagnostiky motoru, kde jsou uvedeny pouze sporadické vady na elektronice motoru. Tyto vady mohou vzniknout i při běžném provozu, aniž by na vozidle byla jakákoli vada. Jelikož v době reklamace nebyla zjištěna žádná konkrétní vada na vozidle a vy jste ji taktéž nedoložil, byla reklamace zamítnuta s tím, že naše společnost nepovažuje uplatněné odstoupení od kupní smlouvy za právně účinné.
V případě, že i nadále trváte na svém tvrzení, že na vozidle je nějaká vada, prosím o její doložení zprávou servisu s případným vyčíslením nákladů na její odstranění. Taktéž je možné přistavit vozidlo do naší společnosti - případná vada, pokud na vozidle je, bude diagnostikována naší společností.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.10.2016 16:30, před 8 lety


Adam Zelený

Nevim od ceho tam maji diagnostiku z autorizovaneho servisu, kterou chteli a stejne na ni nehledi. Navic si chteji udelat svoji v AAA auto?
Pozaduji zpetnou primerenou slevu, pricemz maji diagnostiku a 100% vedi o vadqch na vozidle.

Momentalne uz se se mnou AAA Auto bavit nechce. Uz se pry jasne vyjadrili.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.11.2016 18:52, před 8 lety

Stížnost znovu přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.11.2016 16:10, před 8 lety

Vážený pane Zelený,
podle informace z reklamací diagnostika, kterou jste doložil, uvádí pouze sporadické vady. U nás se žádná vada neprojevila. Doložíte-li konkrétní závadu ze servisu (nikoli pouze výpis z diagnostiky), pak lze znovu uplatnit reklamaci.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2016 07:10, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.1.2017 17:27, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.