Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
19.11.2015 byla objednána repase vstřiků.
03.12.2015 - Veškeré vstřiky deklarované jako plně funkční a v normě. 04.12.2015 - Platba objednané služby
Po namontování vstřikovačů a převzetí automobilu byl nalezen problém při startování za tepla. Z tohoto důvodu bylo postupně vyměněno čidlo teploty chladící kapaliny, snímač otáček klikové hřídele a opětovně (preventivně) vyčištěn kompletní palivový systém včetně filtru - bez známek nečistot. Tyto kroky nevedly k vyřešení problému.
Díky těmto problémům nebylo vozidlo využíváno ke svým účelům a bylo odstaveno.
Vozidlo bylo předáno do servisu Pento Zlín s.r.o. kvůli další možné příčině tj. špatnému čerpadlu. - Servis provedl analýzu problému, vyloučil vadu v čerpadle. Poukázal na chybné vstřiky.
Společnosti REMANTE Group s.r.o. byl ohlášen problém se vsřikovači a problému se startováním vozidla za tepla. Po telefonu odpověď zněla, že v případě demontáže společností Pento Zlín, bude následná reklamace neplatná. Je toto právně správné? Pento Zlín je autorizovaným servisem.
25.05.2016 - Vystavena oficiální reklamace vůči společnosti REMANTE GROUP s.r.o.
06.06.2016 – Vyjádření k reklamaci se statusem NEUZNANÁ ze strany REMANTE GROUP s.r.o.:
Neoprávněná reklamace
Vážený zákazníku, reklamace je posouzena jako neoprávněná z důvodu koroze, viz přiložená fotodokumentace. Vstřikovače je
nutno kompletně repasovat. Cenový návrh opravy vč. roční záruky činí 3.699 Kč bez DPH (4.476 Kč s DPH) za 1 ks...
Nebyla dodržena jakost při převzetí.
Společnost Remante Group nedokázala doložit podklady, že byla tato jakost po repasi docílena a v tomto stavu předána zákazníkovi.
Siemens/VDO 5WS40156 - Z
Vrácení peněz za špatně provedenou službu nebo opravu všech 4 vstřikovačů.
Od nákladů vzniklých u autorizovaného servisu, který prováděl analýzu problému, jsem ochotný upustit.
|
Tweet |
Pokud bylo dílo dokončeno (oprava vstřikovačů), ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitel dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění.
Požadavek společnosti, aby demontáž vadné věci byla provedena pouze prodávajícím, je neoprávněný. Společnost může pouze doporučit, aby třetí osoba demontáž neprováděla, neboť může být např. při neodborně provedené demontáži věc poškozena (pokud by byla při neodborně provedené demontáži věc poškozena, není za tuto vadu prodávající odpovědný).
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány, nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná a spotřebitel může uplatnit práva z vadného plnění. Práva z vadného plnění spotřebiteli nenáleží, pokud spotřebitel vadu sám způsobil. Práva z vadného plnění také není možné mimo jiné uplatnit, pokud se jedná o opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo pokud to vyplývá z povahy věci.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.