Společnost


Albert Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:182
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#12666Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

48 minut 36 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
10.10.2016, před 8 lety

Věra Pavlíková

Znění stížnosti

V dubnu letošního roku jsem zakoupila kufr střední Klasic 6613
č. výrobku Z13 040304 v prodejně Albert v OC Chodov. Po dvou měsících používání / 1 návštěvě lázní/ došlo k uvolnění jednoho
z nýtů držadla a následnému prasknutí držadla.
Podala jsem reklamaci, která se mi vrátila jako neodůvodněná s tím, že k reklamované vadě došlo cituji " překročením celkové hmotnosti cestovního kufru a to zcela zásadním způsobem.........k poškození výrobku nedošlo užitím výrobku pro obvyklý účel, ale přetížením zavazadla".
Zásadně nesouhlasím s tím, že kufr byl přetížený. Měla jsem v něm uloženo pouze letní oblečení, kufr byl plný pouze do dvou třetin o čemž svědčí i to , že nebylo nutno povolit víko kufru, aby se zvětšil objem.
Jsem schopna věrně zrekonstruovat obsah kufru a protože jsem v lázních nebyla sama, mám i svědka, který to může potvrdit.


Produkt

kufr střední Klasic 6613 č . výrobku Z13 040304


Požadované řešení

Jsem vdova důchodce a částka 599,- není pro mě zanedbatelná.
Nevím, jak výrobce došel k tomu, že kufr byl nevhodně použit a
nevím jak se proti tomu bránit.
Kufr se mi líbí, je praktický a pro mé účely naprosto vyhovující.
Proto bych byla ráda, kdyby mi mohl být vyměněn.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2016 07:49, před 8 lety

Spotřebitelce doporučujeme reklamaci uplatnit přímo u prodávajícího. Servis (výrobce, dovozce zboží) totiž není smluvním partnerem spotřebitele a má oprávnění pouze k odstranění závady, nemůže spotřebiteli vrátit peníze, ani vyměnit výrobek či jeho součást za nový, bezvadný, nýbrž standardně vystavuje pouze potvrzení, zda vznikl nárok na bezplatnou opravu, dodání nové věci bez vad, případně odstoupení od smlouvy.

Pokud tedy spotřebitel s výsledkem uplatněné reklamace nesouhlasí, doporučujeme znovu uplatnit reklamaci přes prodávajícího, pokud tak ještě nebylo učiněno. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Společnost AHOLD Czech Republic, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.