Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Notebook Dell Studio 1558 jsem dal do opravy pro selhávající zapínání, které se po stisknutí tlačítka zapínalo jen náhodně. NB Servis provedl diagnostiku a jako příčinu poruchy uvedl nainstalovaný OS Windows 10, který však po instalaci zdarma z internetu pracoval bez problému téměř celý rok bez jediné chyby.Firma uvedla, že má zkušenosti s tím, že po některé pravidelné aktualizaci W10 notebook Dell Studio přestane řádně pracovat, protože jeho konstrukce a HW jsou zastaralé a tudíž nevhodné pro OS W10. Navrhovaná oprava spočívala v odinstalování W10 a nainstalování původního OS W7 s tím, že bude provedena záloha fyzických souborů. V dobré víře ve zkušenosti a znalosti firmy jsem s navrhovanou opravou za cca 2 600,- Kč souhlasil. Při převzetí notebooku v sídle firmy se notebook , asi opět náhodně, spustil. Opakované spuštění nebylo pro stísněný prostor a nově přicházející zákazníky možné. Doma jsem zjistil, že spouštění notebooku se chová úplně stejně jako před opravou, za kterou jsem firmě při převzetí zaplatil svojí platební kartou =2 660,- Kč (číslo faktury ze dne 7. října 2016 je:30161721).
Notebook Dell Studio 1558, SN: 9D5M8M1
Vrácení zaplacené částky =2 660,- Kč
|
Tweet |
Zjistí-li spotřebitel, že provedení opravy (na základě smlouvy o dílo) nebylo řádné, má možnost opravu u obchodníka reklamovat. Právo z vadného plnění je možné u zhotovitele díla uplatnit nejpozději do dvou let od dokončení opravy a předání věci. Spotřebitel má však povinnost oznámit vytýkané vady neprodleně poté, kdy se o nich dozví. Neučiní-li tak, soud spotřebiteli právo z vadného plnění nepřizná. Proto je vhodné s reklamací neotálet. Vzor pro reklamaci opravy je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-3278/reklamace-opravy-a-upravy-veci.
Pokud spotřebitel uplatní reklamaci, je zhotovitel díla povinen vydat mu potvrzení o tom, kdy ji uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací. O reklamaci musí být rozhodnuto ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba potřebná k posouzení vady. Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost od smlouvy odstoupit.
Pokud společnost nepřijme reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který jí může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.