Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den, toto je moje první písemná stížnost na kvalitu poskytovaných služeb obchodem, ale četnost a stálé opakování stejných nedostatků mě vede k jejímu sepsání. K věci: v prodejně PENNY MARKET, s.r.o. Vratimov na ul. Buničité, okr. Frýdek - Místek velmi často dochází k nesprávnému namarkování cen a množství zakoupeného zboží tak, že to vzbuzuje podezření, že je tato "činnost" personálem prodejny prováděna vědomně s úmyslem zákazníka uvést v omyl, ne-li jej okrást. Naposledy se tak stalo dne 10.10.2016, kdy po zakoupení jednoho balíčku masových tyčinek pro psa v hodnotě 24,90 Kč mi byly účtovány balíčky dva a po mém upozornění na tuto skutečnost personál prodejny, tj. pokladní i vedoucí k problému přistupoval způsobem, že se vlastně nic nestalo, aniž by z jejich strany zazněl alespoň pokus o nějakou omluvu.
P.S. O skutečnosti, že jsem téhož dne v provozovně zakoupil cca 2 kg banánů vystavených v běžné nabídce na prodejně v hodnotě cca 54,-Kč, které vizuálně vyhlížely nezávadně se zmiňuji pouze informativně, jelikož skončily v kompostu z důvodu nepoživatelnosti. Byly vevnitř nahnilé.
Viz výše.
Vzhledem k tomu, že k podobným "nedopatřením" v této prodejně z mých osobních zkušeností dochází opakovaně, žádám společnowst PENNY MARKET, s.r.o. o přijetí příslušných opatření k zamezení jejich opakování. Rovněž žádám o vyrozumění o přijatých opatřeních. Děkuji.
|
Tweet |
Spotřebitel by měl v případě prokázaného zjištění nesprávného vyúčtování zboží na pokladně nárok na vrácení bezdůvodného obohacení ze strany podnikatele. V takovém případě je nutné k prokázání nesprávného vyúčtování využít např. svědeckou výpověď nebo kamerový záznam.
Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Společnost by měla mít zvýšený zájem na jeho slušném jednání se zákazníky a řádném plnění pracovních povinností. Z tohoto důvodu doporučujeme obrátit se se stížností přímo na společnost, která je oprávněna přijmout účinná opatření k nápravě.
Státní dozor v oblasti poctivosti prodeje výrobků provádí Česká obchodní inspekce. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Má-li spotřebitel pochybnosti o splnění jakostních požadavků prodávaných potravin, doporučujeme dát podnět k provedení kontroly příslušnému dozorovému orgánu. V daném případě Státní zemědělské a potravinářské inspekci, která vykonává dozor v oblasti zdravotní nezávadnosti potravin rostlinného původu. Orgán dozoru je oprávněn po provedené kontrole provozovny při zjištěných nedostatcích, uložit podnikateli opatření k nápravě, popřípadě pokutu ve správním řízení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.