Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Byla mi uznána reklamace za neopravitelný mobil v záruce. Při navrácení peněz nastaly komplikace.
1.návštěva v prodejně Vodafonu v Táboře ve středu 10. října: po hodině čekání na vyřízení bylo zjištěno zaměstnanci, že na pokladně není dost peněz.
2.návštěva: potíže ze systémem - není možno dokončit vratku ( 30 min.ve frontě)
3. návštěva: počítačový systém stále nefunguje. Nelze ani editovat a převézt peníze na účet.(30 minut ve frontě)
4. návštěva: 10. října, systém funguje,ale vratku stále nelze dokončit, spojení s technickou podporou nefunguje (60 min.)
Žádám o zjednodušení systému vracení peněz, aby mi jinak ochotní zaměstnanci konečně mohli vrátit peníze.Děkuji
|
Tweet |
Pokud bylo v rámci reklamačního řízení rozhodnuto prodejcem o vyřízení reklamace vrácením zaplacené kupní ceny za reklamovaný výrobek, řídí se čas plnění podle zákonného ustanovení § 1958 odst. 1, 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud by spotřebitel neměl s prodávajícím sjednaný konkrétní čas plnění, může jakožto věřitel požadovat plnění ihned a prodávající jakožto dlužník je poté povinen splnit závazek bez zbytečného odkladu. Je-li však čas plnění přesně ujednán nebo jinak stanoven, je dlužník (podnikatel) povinen plnit i bez vyzvání.
Pro případ nečinnosti prodejce v souvislosti s vyplacením kupní ceny za reklamovaný výrobek, je možné zaslat prodávajícímu výzvu k plnění dlužné částky. Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně zadržované hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji rozhodně doporučujeme (nejlépe doporučeně s dodejkou). Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo, a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se spotřebitel může svého nároku domáhat u soudu.
Pro případ, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Hezký den, paní Dudová,
omlouvám se vám za potíže při vrácení peněz.
Já toto bohužel nijak nemůžu ovlivnit, vrácení peněz mohou zadat pouze kolegové v prodejně, kde reklamaci řešíte. Prosím vás proto, abyste se na postupu domluvila s nimi. Např. tak, aby se vám ozvali ve chvíli, kdy budou moct vrácení v pořádku zajistit.
Přeji vám pěkný den.
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Případ byl uzavřen. Prodejci se omluvili a peníze mi byly navráceny. Děkuji za informace. Dudová
Hezký den, paní Dudová,
děkuji za zprávu a jsem rád, že nakonec vše dobře dopadlo.
Mějte se hezky.
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Hodnocení: