Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Minulý měsíc (3.9.2016) jsem dle obchodních podmínek společnosti zaslala dopis s žádostí o vypovězení "VIP členství" avšak nyní jsem zjistila, že si společnost z mé karty nyní strhla další poplatek za nové období. Obratem jsem poslala email s žádostí o okamžité zrušení členství a navrácení tohoto neoprávněného poplatku (2.247 Kč,-). Dostalo se mi odpovědi, že žádné výpovědi se jim nedostalo a tak, že mé členství, a tím automatické strhávání poplatku, stále trvá. Dále že jim kdykoliv mohu dopis či fax zaslat a tím si členství zrušit. Bohužel obávám se, že když dopis zašlu znova, dostane se mi té samé odpovědi.
Ráda bych se touto stížností domohla pomoci, přijde mi to od této společnosti sídlící v Lucemburku jako velmi neseriózní jednání, hraničíc se zákonem. Již zvažuji vyhledat právní pomoc.
"VIP členství"
Samozřejmé řešení tohoto sporu je zrušení účtu a navrácení neoprávněného poplatku zpět na můj účet. Po tomto sporu již nebudu chtít o této společnosti ani slyšet.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka výpověď smlouvy (popřípadě odstoupení od smlouvy) ve stanovené lhůtě zaslala prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušela zaslat (faxem či formou uváděné emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz), ale z důvodů na straně podnikatele jí to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy v souladu s všeobecnými obchodními podmínkami společnosti (zaslat na uvedený email podací lístek a kopii výpovědi). Dle § 573 občanského zákoníku platí domněnka doby dojití a má se za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání, byla-li však odeslána na adresu v jiném státu, pak patnáctý pracovní den po odeslání. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitelka má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Není možné, aby společnost fakticky neumožňovala, popřípadě úmyslně bránila využití některé z uvedených forem ve svých všeobecných obchodních podmínkách pro písemnou výpověď smluvního vztahu, pokud se k tomu sama svým výslovným prohlášením zavázala.
Zkracuje-li společnost spotřebitelku na jejich právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, odstoupení od smlouvy (nefunkční email, fax, nepřebírá poštu), nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitelky řádně ukončen.
Doporučujeme spotřebitelce obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které působí při České obchodní inspekci a pomůže spotřebiteli v konkrétním sporu s prodejcem z jiné země EU, Norska či Islandu. Veškeré poskytované služby jsou zdarma. Formulář pro vložení stížnosti je možné dohledat na http://www.evropskyspotrebitel.cz/faq/co-udelat-nez-nas-kontaktujete-27061
User ID : 7a23e0c565c8389932bde5b3
Chceme odpovědět na vaše otázky správně, obraťte se na náš zákaznický servis prostřednictvím e-mailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.