Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 21 |
Stále v řešení: | 8 |
Velké zklamání s cestovní kanceláří EXIM TOURS. Při našem letu na dovolenou v létě 2016 z Prahy na Sardínii do města Alghero nám nebylo během celého smluvního vztahu oznámeno, že směrem tam poletíme „oklikou“ přes Sicílii, a tedy let nebude přímý. Náš let tak trval nečekaně dlouho a ani Travel Service se o nás při takto dlouhém letu nepostaral (v nabídce v letadle gumová obložená houska za 95 Kč a voda za 50 Kč). Když jsem vznesla stížnost, že jsme nebyli o takto dlouhém letu informováni (na Sardínii jsme byli z Prahy až cca po 6 hodinách letu namísto předpokládaných 2 hodin), tak mi z cestovní kanceláře odpověděli, že v pokynech je to uvedeno. Nepatrnou poznámku na základě tohoto jejich sdělení jsme objevili zcela na konci pokynů, ale vůbec by nás nenapadlo, že jejich poznámka typu Praha – CTA – Alghero se týká letu přes Catanii. Cestovní kanceláři zřejmě přijdou tyto zkratky naprosto jasné, ale my, kteří denně nelétáme, tak nám zkratka CTA vůbec nic neříkala, natož abychom tušili, že se poletí takto oklikou. Tedy ano - určitým způsobem klienta informovali, ale domnívám se, že správně měl tento údaj být na 1. stránce pokynů, kde bylo uvedeno pouze letecké spojení Praha - Alghero - Praha. Takto bychom to čekali od seriózní CK.
Odpověď Eximtours na naši stížnost byla naprosto alibistická, celý odstavec nic neříkajících sdělení. O omluvě z jejich strany ani zdání.
Ač jsme s nimi v minulosti cestovali vícekrát, tímto s touto cestovkou končíme.
Tato stížnost má sloužit pouze pro další klienty cestovní kanceláře, aby viděli, s čím vším mohou počítat. My již po nich nic nechceme, natož koupě zájezdu. Jsou nekorektní.
|
Tweet |
V potvrzení smlouvy o zájezdu musí být uveden dle § 2527 odst. 2 písmeno c) údaj o druhu, charakteristice a kategorii dopravního prostředku, jakož i údaje o trase cesty. Konkrétní upřesnění těchto údajů, musí být spotřebiteli poskytnuty nejpozději 7 dní před zahájením zájezdu.
Tuto problematiku budu mít jistě CK uvedenou ve svých obchodních podmínkách. V některých případě mezipřistání ani nezávisí na vůli CK, ale spíše si je určují letecké společnosti, které zase musí vyhovět leteckému řádu.
Takovéto podstatné informace o trase cesty by měly být pro spotřebitele uvedeny jasně, přehledně a srozumitelně v souladu s ust. § 1811 občanského zákoníku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.