Společnost


PEDDY Group s.r.o.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12699Prasklá šamotová cihla

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 4 dny 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.10.2016, před 8 lety

Petr Pupík

Znění stížnosti

Dobrý den,

byla nám doručena krbová kamna zakoupená v internetovém obchodě. Byla položená na paletě a zabednětá, omotaná folií, takže nebylo možné nahlédnout dovnitř. Kamna jsme převzali. Dopravce je vyložil pod střechu ke vchodu pod schody. Bohužel vzhledem k mému náhlému úrazu jsme je nemohli dopravit do obývacího pokoje a rozbalili až po třech týdnech a uvnitř byla prasklá šamotová cihla. Prodejce odmítl naši reklamaci, že jsme se měli ozvat dříve. To však vzhledem k zdravotnímu stavu nebylo možné. Vše máme nafocené od momentu, kdy bylo zřejmé, že je uvnitř prasklá cihla... Kamna se nám velmi líbí, nechceme jejich výměnu, pouze náhradu jednoho prasklého šamotového dílu.


Produkt

Krbová kamna KRATKI KOZA AB S 2


Požadované řešení

Nežádáme vrácení pěnez ani vyměnu celých kamen. Jde nám pouze o jednu šamotovou cihlu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.10.2016 08:01, před 8 lety

Za předpokladu, že krbová kamna zákazník zakoupil jako běžný spotřebitel (tedy nikoliv jako podnikatel uvedením IČ),reklamuje vadu zboží u prodávajícího pro nesplnění jakosti při převzetí dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Prodávající má povinnost dodat spotřebiteli bezvadné zboží dle uzavřené kupní smlouvy. Když dojde k poškození během přepravy, odpovídá za to prodávající, ledaže by si spotřebitel nechal zboží přepravit vlastním kurýrem, tedy že by si nezvolil jeden ze způsobů dopravy nabízený prodávajícím. Prodávající má na vyřízení reklamace 30 dnů. Reklamaci doporučujeme uplatnit nejlépe písemnou formou, a to doporučeně a s dodejkou. Vše si pečlivě zdokumentovat.

Pokud prodávající nebude chtít reklamaci uznat, je nutné jej upozornit na zákonné ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, dle kterého se má za to, že věc byla vadná již při převzetí, projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí. Na základě této domněnky leží důkazní břemeno na prodávajícím, který musí prokázat, že spotřebiteli bylo doručeno bezvadné zboží, když by chtěl reklamaci zamítnout.

Za důkaz opaku však nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, nedostačuje.

Občanský zákoník nikde nestanoví, že je spotřebitel povinen otevřít zásilku přímo před dopravcem, popřípadě prodejcem stanovené lhůtě v řádu několika hodin či dní od převzetí. V § 2104 občanského zákoníku je pouze uvedeno, že kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství.

Prohlídka věci není právním předpokladem řádného uplatnění práv z vad, ale pouze faktickým předpokladem jejich oznámení. Pokud prodejce reklamaci zboží zamítl z nikoli zákonného důvodu (časová prodleva mezi převzetím zboží a vytknutím vady), doporučujeme spotřebiteli její zamítnutí rozporovat s výše uvedenou právní argumentací, popřípadě se obrátit na státní dozorový orgán Českou obchodní inspekci k provedení kontroly podnikatele, v krajním případě je třeba se domáhat práv z odpovědnosti za vady v občanskoprávním soudním řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2017 05:15, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.