Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Začátkem září, konkrétně 5. až 7.9.2016 jsme si s přítelem objednali boty na webu: www.eobuv.cz (Vše mohu doložit emaily vč. faktur). Boty dorazily v pořádku, po vyzkoušení jsme zjistili, že nám nesedí velikost a proto jsme využili lhůtu na vrácení nepoužitého zboží a zaslali ho zpátky prodejci na adresu uvedenou na webu: eobuv.cz/eobuwie.pl.S.A., P.O.Box 1, DEPO, 463 07 Liberec 70. Balík byl zaslán jako Balík do Ruky, podací číslo: DR0193211033X a byl Českou poštou doručen.
Firma eobuv.cz se prezentuje na webu, že peníze za vrácené zboží vrací do 14 dní. Bohužel uplynul měsíc a peníze za zboží stále nemáme na účtě. 2x jsem firmu kontaktovala telefonicky, kde mi bylo poprvé sděleno, že balík nedorazil, že ho neevidují apod. podruhé už mi bylo sděleno, že balík asi zřejmě dorazil, ale nemohou mi dát bližší info a že věc budou řešit. Pokaždé samé výmluvy. Proto bych Vás chtěla touto cestou poprosit o pomoc vyřešení celé záležitosti. Každopádně jsem k této firmě ztratila,po přečtení recenzí na internetu, veškerou důvěru.
Jedná se konkrétně o zboží: 1x boty GEOX-J6203F0CK22C1010D, vel. 41, cena 1219,- Kč a 1x boty CAMEL-405.12.01 BLACK, vel. 42,5, cena 1477,- Kč.
Požaduji vrácení peněz za vrácené nepoškozené a nenošené zboží
|
Tweet |
Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů bez udání důvodu, má prodávající povinnost vrátit spotřebitelce všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitelka zboží předá nebo prokáže, že zboží bylo prodávajícímu odesláno. Jak již ale uvedla spotřebitelka v popisu stížnosti, zboží bylo prodávajícímu již odesláno. Společnost je tak povinna vydat spotřebitelce peněžní prostředky, které od ní přijala v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy.
Získá-li někdo na úkor jiné osoby majetkový prospěch na základě právního důvodu, který ale odpadl, jedná se o bezdůvodné obohacení. V takovém případě má ten, kdo se bezdůvodně obohatil, povinnost vydat poškozenému to, oč se obohatil. Spotřebitelka by měla společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu. Společnost má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a spotřebitel má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Více informací ohledně výzvy k vydání bezdůvodného obohacení je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt z Polska), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.