Společnost


Jana Radová

Počet nahlášených stížností:177
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 26 stížnostech.

#12707Nevrácení peněz za reklamaci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 23 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.10.2016, před 8 lety

Jitka Šturalová

Znění stížnosti

Dne 9.9.2016 jsem od paní Radové koupila výrobky zn. Scholl, které nefungovaly. Navíc dodala levnější modely za vyšší cenu. Vše přišlo v hrozném stavu, obaly byly poškozené, příslušenství chybělo a vše přišlo bez jakéhokoliv dokladu. Paní Radová emailem slíbila, že zboží vymění, doklady dodá a poštovné na reklamaci uhradí. Zásilku jsem odeslala do 7 dnů zpět a žádala o zaslání nového, správného a funkčního zboží, v opačném případě o vrácení peněz.Od té doby nereaguje. Zásilka stála 1709 Kč vč. poštovné za reklamaci.

Mezitím jsem paní ještě jednou vyvzala o vrácení peněz v 7 denní lhůtě, která vypršela 7.10.2016.
Ráda bych se připojila k hromadné žalobě, ale nevím jak na to.

Číslo objednávky : 10431198
Škoda: 1592 zboží + 117 poštovné = 1709 Kč

Děkuji Jitka


Produkt

ObjednánO: 3x el. pilník na chodidla zn. Scholl s USB kabelem , 1x náhr.váleček, 2x el. pilník na nehty. Číslo objednávky : 10431198


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz na účet vč. poštovného za reklamaci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.10.2016 12:02, před 8 lety

Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.

Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. Možné vložit vzorový dopis - https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace

Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k vydání zboží, popř. předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Pro nekalé praktiky ohledně vyřizování práv z vadného plnění, tj. reklamace, lze podat podnět rovněž České obchodní inspekci pro porušování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

České právo nezná institut hromadné žaloby. Za stavu současného právního řádu musí každý spotřebitel podat žalobu sám. Nicméně ve věcech ochrany práv spotřebitelů platí, že výrok pravomocného rozsudku je závazný i pro další osoby oprávněné proti žalovanému, pokud se jedná o tytéž nároky z téže právní skutečnosti. Pokud by tedy soud rozhodl ve prospěch spotřebitele, mohou ostatní oprávnění očekávat stejné rozhodnutí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2016 13:58, před 8 lety

Na žádost spotřebitelky přeřazujeme stížnost na ni. Spotřebitelka má nyní možnost případ doplnit o své vyjádření, případně jej uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
5.12.2016 22:31, před 8 lety


Jitka Šturalová

Hodnocení:

Komentář: Paní Radové jsem reklamovala zboží. Do té doby ochotně komunikovala. Jakmile jsem zboží vrátila, přestala komunikovat a brát telefony, asi jako všem tady. Měla zboží i peníze, které dlužila cca 2 měsíce. Poté jsem podala stížnost tady na d-Testu a u ČOI žádost o mimosoudní řešení sporů. Dlouho se nic nedělo a tak jsme na recenzích vyzvali ostatní poškozené, aby se ozvali a tak jsme mohli podat hromadné trestní oznámení. Ještě než jsme tak učinili, poslali jsme paní Radové poslední výzvu o uhrazení dlužných částek za všechny "přihlášené". Uvedli jsme kontakty a částky, aby viděla, že opravdu mezi sebou spolupracujeme. Paní Radová pochopila, že jde do tuhého a částky ani ne do týdne uhradila (cca 6 lidem). Proto doporučuji i ostatním, aby se vzájemně spojili a zatlačili na ni stejným způsobem.

S vyřešením sporu jsem spokojena jen částečně. Peníze sice mám, ale spokojená budu, až této podnikatelce úřady seberou živnostenské oprávnění, aby nemohla dále okrádat nevinné lidi.