Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#12708Zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 24 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.10.2016, před 8 lety

Petr Šrajer

Znění stížnosti

Dne 08.10.2014 jsem zakoupil televizor Panasonic TX-47AS650E v prodejně Alza Jateční 33a.V měsíci srpnu letošního roku 2016 jsem chtěl vyzkoušet experimentální vysílání z vysílače Žižkov v pracovní den, který je určen pro televizní přijímače vybavený DVB-T2 tunerem. Toto vysílání jsem se pokoušel naladit dle pokynu z Digistranky.cz Pozemní televizní a rozhlasové vysílání. Bohužel, ale marně. Tuto vadu jsem reklamoval dne 17. 09. 2016 a žádal o opravu. Dne 06. 10. 2016 jsem obdržel email o zamítnutí reklamace s vyjádřením, že závada se neprojevila (celé znění textu: Uvedená závada se neprojevila. Upozornění: protože se po dobu předání produktu do servisu žádná vada produktu neprojevila, reklamující bere na vědomí, že se nejedná o opravu produktu). Při zakoupení televizoru jsem kladl důraz, aby tento televizor byl bez použití dalšího přídavného zařízení při skončení DVBT-T dále možné používat Tento televizor bude zvládat DVB-T2, což lze rozumně očekávat, že budu moci přijímat tento signál bez omezení. Na výjimky z této vlastnosti jsem nebyl upozorněn a nelze zpětně upravovat vlastnosti výrobku. Kontaktoval jsem Panasonic kde mi bylo sděleno:Tento model disponuje integrovaným tunerem DVB-T2, ale nepodporuje kodek H.265 (HEVC). Jaké bude řešení, v tuto chvíli nemáme informace.


Produkt

televizor Panasonic TX-47AS650E se specifika podporující příjem internetových rádií DVB-T/T2/DVB-C


Požadované řešení

Z vyjádření fi Panasonic že u tohoto televizoru nebude momentálně funkčí DVB-T2 z důvodu že nepodporuje kodek H.265(HEVC)a v současné době nemají oficiální informace která připravuje úpravu tuneru DVB-T2 (firmware), který bude podporovat kodek H.265 (HEVC).Žádám navrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2016 16:11, před 8 lety

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Není-li možné vadu odstranit opravou ani dodáním nové věci, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků nebo může požadovat přiměřenou slevu. V daném případě bude rozhodné, jaké vlastnosti výrobku byly při koupi sjednány.

Prodávající má ze zákona o ochraně spotřebitele povinnost informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků a o způsobu použití těchto výrobků. Byl-li spotřebitel uveden zaměstnancem společnosti v omyl o podstatné okolnosti (pokud zaměstnanec společnosti spotřebiteli tvrdil, že věc má určité vlastnosti, které ve skutečnosti nemá), mohl by namítat také neplatnost smlouvy.

Byl-li při prodeji zboží užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.10.2016 10:05, před 8 lety

Vážený pane Šrajere,

velmi mě mrzí vzniklá situace. Televizor, který pochází z modelové řady roku 2014 a v tentýž rok byl Vámi zakoupen, nebyl označen kodekem H.265 nebo HEVC.

Samotný DVB-T2 tuner je plně funkční, nejedná se proto o rozpor s kupní smlouvou ani vadu. Je mi líto, že Váš televizor nepodporuje kodek, který byl nakonec určen jako finální pro příjem terestriálního vysílání po roce 2020. V této věci však nemáme možnost jakkoliv zasáhnout.

Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.10.2016 10:58, před 8 lety


Petr Šrajer

Nevím jak už se k tomu vyjádřit , Kde tento tuner je plně funkční když ho osobně nemohu vyzkoušet ,při koupi jsem byl uveden v omyl ,Jinak bych tento model nekoupil, jelikož se mi nechce dál používat další ovladač a nedá se v tomto prostoru připojit Set-Top-box. Celou věc jsem předal České obchodní inspekci na Oddělení mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (ADR)

s pozdravem Petr Šrajer

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2017 15:10, před 8 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.