Společnost


CCC Czech, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:222
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

35%
65%
Toto skore je založeno na 34 stížnostech.

#12709Zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 24 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.10.2016, před 8 lety

Katarína Karasová

Znění stížnosti

Dne 25.9.2016 jsem (i pro dceru) zakoupila 2 páry stejných bot-vyšší lodičky v prodejně CCC Retail Park Třinec. Vzhledem k typu obuvi (podzim) a také na doporučení prodavačky (syntetický materiál obuvi), jsem obuv naimpregnovala prostředkem vhodným pro všechny typy materialů (uvedený prostředek používám již několik let - bez problémů). Obuv výrazně změnila barvu, zůstaly naní fleky. Boty jsem neprodleně reklamovala. Prodavačka reklamaci bez problémů přijala, přičemž se vyjádřila, že pokud to neby "jejich" prostředek, že to bude problém. V zamítavém stanovisku se píše, že moji chybou je, že jsem k impregnaci použila prostředek zakoupený v jiné prodejně. S tímto stanoviskem zásadně nesouhlasím a žádám o odstoupení od smlouvy tj. o vrácení peněz.
Problém jsem konzultovala s výrobcem použité impregnace, který souhlasí s mým názorem, že se nejedná o chybu v použitém prostředku.


Produkt

dámská obuv Clara Barson EAN 2220577080078 vel.41, a 2250577080030 vel.37, černé


Požadované řešení

Žádám o odstoupení od smlouvy tj. o vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2016 11:57, před 8 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz).

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2016 13:17, před 8 lety

Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost případ doplnit o své vyjádření a o přílohy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.10.2016 14:36, před 8 lety


Katarína Karasová

Dobrý den, v příloze zasílám moji e-mailovou komunikaci se "zákaznickou linkou". oba komentáře mi přijdou jako posouzení "od stolu", bez odborného posouzení. Přikládám také názor výrobce impregnačního prostředku a fotografie obuvi. Nejsem si vědoma nesprávného použití ani záměrného poškození obuvi.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.10.2016 17:29, před 8 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2017 15:09, před 8 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.