Počet nahlášených stížností: | 73 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, 20.5. jsem zakoupil v Sportisimo Mělník sportovní obuv (v dokladu napsáno vycházkovou obuv zn.:Adidas -2252045339 č.r.710/16, která byla v akci za cenu před slevou 2590kč a po slevě za 1549kč. Obuv jsem používal cca necelé 3 měsíce -příležitostně.Po této době došlo k odlepení podrážky po stranách jedné boty.
Jelikož nejsem žádný sportovec a boty používám při chození do práce a v zaměstnání(pracuji jako IT-správce sítě - pohyb vesměs po interierech),domníval jsem se, že za tuto cenu by boty měli být kvalitní a vydržet.
Bohužel opak je pravdou. Po 28.dnech reklamačního řízení mi byla reklamace zamítnuta s vysvětlením ,že jsem boty několikrát promočil,nevysušil a chodil v nich zřejmě v mokrých a tím údajně dle tvrzení podepsané p. Zuzany Tučkové došlo k snížení funkce lepidla a odlepení podešví dle ní né jedné,ale obou bot. Toto tvrzení považuji za nesmyslné,lživé-né-li urážlivé.
Vím přeci v jakých podmínkách jsem boty užíval a nic z toho není pravda.Pokud by to pravda byla ,tak jsem musel používat botu asi jenom jednu- tu, která je poškozená. Nečekal jsem ,že tak veliký prodejce se zachová jako obchodníček z předměstí a vysype na mne takové nesmysly. .
ADIDAS - 2252045339 č.r. 710/16
Bylo z mojí strany asi hloupé , že v den přijmutí reklamace jsem si zakoupil boty jiné v tomtéž obchodě za dalších cca 1800kč. Teď když vidím jak reklamace dopadla tak si říkám,že to byla asi chyba. Vzhledem ke krátké době užívání a projevení závady bych je nejradši boty vrátil. Samozřejmě bych akceptoval i právo prodejce na odstranění závady zboží opravou v což jsem doufal že bude provedeno i když nevěřím,že se nezačnou zase odlepovat.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.