Společnost


DHL Express (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12717Jednostranné navýšení předem dohodnuté ceny za službu o více než 100%

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 10 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
12.10.2016, před 8 lety

Pavel Menčík

Znění stížnosti

Společnost DHL mi doručovala zásilku ze zahraničí. Před jejím doručením mi bylo nabídnuto celní odbavení zásilky za 550 Kč. Po tom, co jsem souhlasil, mi byl ještě zaslán ceník jejich služeb. Protože jsem si nebyl jistý, že všem položkám v ceníku správně rozumím, zeptal jsem se emailem přímo kolik budu hradit. Dostal jsem odpověď, že 550 Kč, proto jsem souhlasil. Při doručení zásilky jsem byl nucen uhradit kromě 550 Kč ještě další poplatek
600 Kč.
Když to celé shrnu : Objednal jsem si od DHL službu za předem dohodnutou cenu, a oni tuto cenu jednostranně bez mého souhlasu navýšili o více než 100%.
Vše mám doloženo emailovou komunikací, můj požadavek na vrácení 600 Kč byl opakovaně zamítnut.


Produkt

zásilka č.5098729311.


Požadované řešení

vrácení částky 600 Kč na můj účet


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2016 12:23, před 8 lety

Směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, má podnikatel dle § 1811 odst. 2 písm. c) občanského zákoníku povinnost sdělit spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, cenu služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků.

Účtovat další poplatky je možné pouze v případě, pokud o tom byl spotřebitel předem informován. Zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Pokud tedy zaměstnanec společnosti informoval spotřebitele, že cena služby je konečná, je společnost povinna tento svůj závazek dodržet.

Povinnost uvádět cenu řádně vyplývá i ze zákona o ochraně spotřebitele. Informace o ceně nebo okolnost, že informace je neúplná anebo chybí, nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Plnění této povinnosti kontroluje Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět a vyžádat si informování o tom, jak bylo s podnětem naloženo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2017 19:38, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.