Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Spoločnosť DATART mi odmietla právo na odstúpenie od zmluvy do 14-tich dní na tovar - Bezdrôtové slúchadlá. Slúchadla boli zakúpene v ich e-shope cez internet dňa 06.10.2016 so službou Blesková výmena.
Reklamovať som to bol osobne v ich predajni, ale Predajca sa ohľadom vrátenia tovaru vyjadril, že tovar nie je možné z hygienických dôvodov vrátiť, pretože som s nimi prišiel do kontaktu a to aj napriek tomu, že som uviedol, žeby som chcel ich vymeniť za slúchadlá, ktoré majú v sebe zabudovanú funkciu MP3 prehrávača, pretože tieto slúchadlá, to nemajú, čo som si pri kúpe a v popise nevšimol a zistil som to až, keď som chcel nahrať Mp3 do slúchadiel.
Tím pádom došlo len ku kontaktu slúchadiel s mojimi rukami, tak ako dochádza pri inom tovare, či už sa jedná o mobilne telefóny, hodinky, topánky alebo čokoľvek iné.
Bezdrátové sluchátka SONY MDR-AS600BTB
- Vrátenie uhradenej sumy za objednávku podľa práva na odstúpenie od zmluvy do 14-tich dní
alebo
- Vymeniť za slúchadlá, ktoré majú v sebe zabudovanú funkciu MP3 prehrávača, keď bude cena vyššia, tak tu sumu doplatím
|
Tweet |
Obecně platí, že právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů je v případě smluv uzavřených distančním způsobem proto, aby došlo k odstranění znevýhodnění, které spotřebitel má z toho důvodu, že si zboží nemohl prohlédnout v kamenném obchodě. Proto by měl spotřebitel zacházet se zbožím pouze tak, jak by to udělal v kamenné prodejně. Je otázkou, zda je v kamenných prodejnách umožněno taková sluchátka zkoušet.
Uvedená výjimka z práva na odstoupení od smlouvy uzavírané distančním způsobem do 14 dnů je obsažena v § 1837 písm. g) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "OZ). Aby sluchátka splňovala definici zde uvedenou, musela by být zabalena v uzavřeném obalu, ze kterého je spotřebitel vyňal a z hygienických důvodů je není možné vrátit. Interpretace tohoto ustanovení bohužel není jednoznačná a jasno do problému vnese až judikatura.
U tzv. špuntových sluchátek je problém s gumovými nástavci, které použitím ztrácí možnost opětovného prodeje. Domníváme se však, že je možné tyto nástavce vyměnit za nové a sluchátka pak opětovně prodat. Možným řešením by tedy bylo to, že by prodejce vrátil částku, která odpovídá hodnotě sluchátek snížené o hodnotu nových gumových nástavců, a to dle § 1833 OZ.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.