Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:254
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#12718Nedodržanie práva odstúpenia od zmluvy do 14-tich dní

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 10 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
12.10.2016, před 8 lety

Dávid Šefčík

Znění stížnosti

Spoločnosť DATART mi odmietla právo na odstúpenie od zmluvy do 14-tich dní na tovar - Bezdrôtové slúchadlá. Slúchadla boli zakúpene v ich e-shope cez internet dňa 06.10.2016 so službou Blesková výmena.

Reklamovať som to bol osobne v ich predajni, ale Predajca sa ohľadom vrátenia tovaru vyjadril, že tovar nie je možné z hygienických dôvodov vrátiť, pretože som s nimi prišiel do kontaktu a to aj napriek tomu, že som uviedol, žeby som chcel ich vymeniť za slúchadlá, ktoré majú v sebe zabudovanú funkciu MP3 prehrávača, pretože tieto slúchadlá, to nemajú, čo som si pri kúpe a v popise nevšimol a zistil som to až, keď som chcel nahrať Mp3 do slúchadiel.

Tím pádom došlo len ku kontaktu slúchadiel s mojimi rukami, tak ako dochádza pri inom tovare, či už sa jedná o mobilne telefóny, hodinky, topánky alebo čokoľvek iné.


Produkt

Bezdrátové sluchátka SONY MDR-AS600BTB


Požadované řešení

- Vrátenie uhradenej sumy za objednávku podľa práva na odstúpenie od zmluvy do 14-tich dní

alebo

- Vymeniť za slúchadlá, ktoré majú v sebe zabudovanú funkciu MP3 prehrávača, keď bude cena vyššia, tak tu sumu doplatím


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2016 11:33, před 8 lety

Obecně platí, že právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů je v případě smluv uzavřených distančním způsobem proto, aby došlo k odstranění znevýhodnění, které spotřebitel má z toho důvodu, že si zboží nemohl prohlédnout v kamenném obchodě. Proto by měl spotřebitel zacházet se zbožím pouze tak, jak by to udělal v kamenné prodejně. Je otázkou, zda je v kamenných prodejnách umožněno taková sluchátka zkoušet.

Uvedená výjimka z práva na odstoupení od smlouvy uzavírané distančním způsobem do 14 dnů je obsažena v § 1837 písm. g) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "OZ). Aby sluchátka splňovala definici zde uvedenou, musela by být zabalena v uzavřeném obalu, ze kterého je spotřebitel vyňal a z hygienických důvodů je není možné vrátit. Interpretace tohoto ustanovení bohužel není jednoznačná a jasno do problému vnese až judikatura.

U tzv. špuntových sluchátek je problém s gumovými nástavci, které použitím ztrácí možnost opětovného prodeje. Domníváme se však, že je možné tyto nástavce vyměnit za nové a sluchátka pak opětovně prodat. Možným řešením by tedy bylo to, že by prodejce vrátil částku, která odpovídá hodnotě sluchátek snížené o hodnotu nových gumových nástavců, a to dle § 1833 OZ.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2017 19:36, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.