Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po internetu koupě 2 ks pneu Continental. Po montáži pneu v autuor. servisu od 90km/h začaly vibrace volantu,při 130km/h vibroval celý vůz.Kola byla 3x převážena vždy kontrolní jízda, ale bez valného výsledku.V autor.servisu Mercedes-Benz byla zjištěna ovalita-plošky na pneu,pro bezpečnost doporučená geom.celého podvosku.
Zakoupil jsem v pneu servisu nové pneu a vibrace se neobjevily 140km/h.
10.8. 2016 první oznámení závady-reklamace a 11.8.odeslání oddůvodnění. 21.8.uplat. reklamace + odeslání dokladů o vadě pneu + uplat.náhrada škody.31.8.odeslání pneu do ONIO. 8.9.reklamace zamítnuta.
6.10.2016 jsem obdržel odškodné za pneu o 1000 Kč méně než jsem zaplatil. Můj požadavek proplacení zbytečně ujetých 135 km dle deníku jízd(test.jízdy,jízdy do servisů)tedy 837 Kč mě odmítají.
Prosím o sdělení zda mám nárok na tyto související avšak zbytečně vynaložené finanční prostředky.
Děkuji a zdravím Vás. Duchoslav Lipold
215/55 R 16 93V Continental Premium Contakt 5 Letní-(C,A,2,71 dB)
Náhrada veškerých finančních nákladů, neboť na vadě zboží nemám žádnou vinu. Spoustu času a starostí mě nikdo nemůže nahradit.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel reklamuje zboží, má právo podle občanského zákoníku na proplacení vzniklých nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace, za předpokladu, že byla reklamace uznána. Toto právo vychází z ustanovení § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Pokud tedy bude spotřebitel zboží oprávněně reklamovat (reklamace bude uznaná), má právo žádat po prodávajícím proplacení účelně vynaložených nákladů. Zákon však nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady. Účelně vynaložené náklady je nutné chápat jako ty nejmenší nutné s přihlédnutím k vzdálenosti pobočky, objemnosti zboží a možnosti náklady snížit.
Výši nákladů je třeba prokázat. Pokud by spotřebitel mohl reklamaci zaslat poštou a pokud by poštovné bylo zároveň levnějším nákladem než dopravné autem, potom má prodávající povinnost uhradit náklady maximálně ve výši poštovného. Vždy se totiž hradí ten nejlevější možný náklad, aby byl naplněn zákonný požadavek, že jde o "účelně" vynaložené náklady. Pokud bylo možné tedy zaslat zboží levněji poštou, je prodejce povinen uhradit spotřebiteli pouze část odpovídající ceně poštovného. Za účelně vynaložené náklady spojené s reklamací se mimo jiné považuje i například demontáž věci, proplacení telefonních hovorů souvisejících s uplatněním reklamace.
Doporučujeme vždy se dohodnout s prodávajícím na způsobu uplatnění reklamace. Jestliže prodávající např. nabídne odvezení zboží zdarma, bude pak oprávněně odmítat uhrazení nákladů na jiný způsob dopravy. Je-li nutné věc dopravit vlastním autem, je třeba použít na vypočtení nákladů předpisy o poskytování cestovních náhrad v pracovněprávních vztazích.
Pokud by mezi spotřebitelem a podnikatelem panoval spor o to, co je v daném případě možné ještě považovat za účelně vynaložené náklady, je možné se pro jeho vyřešení obrátit na soud.
Žádost o náhradu nákladů spojených s reklamací je tedy využitelná v situacích, kdy spotřebitel zakoupil zboží, na kterém se ve 24měsíční době objevila vada, jejíž vznik spotřebitel nezavinil. Zboží reklamoval, přičemž k tomu (k uplatnění odpovědnosti za vady u prodejce) musel vynaložit určité náklady.
Vzor takové žádosti lze vyhledat prostřednictvím odkazu:
https://www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.