Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V roce 2013 moje dcera podepsala jakýsi předávací protokol, kdy zákazník je: Mobil Kom a.s. a adresa instalované přípojky samozřejmě má. Jedná se o službu O2 internetové připojení. O službu jsem měla zájem, protože byla bez závazku! Tudíž nemusela jsem čekat, než vyprší nějaká lhůta. Když jsem službu chtěla ukončit, poslala jsem doporučeně dohromady dva dopisy. Pokaždé mi bylo odpovězeno, že výpověd neplatná, nejdříve z důvodu špatného podpisu a podruhé kvůli dluhu. Což je nepřijatelné. Poté mi poslali email s instrukcemi, kdy mám zaplatit dluh na internetu plus 2000 pokutu. Pokud dluh zaplatím, a zůstanu nadále u nich pokutu mi odpustí! Zaplatila jsem jen svůj dluh. Nikoli pokutu. Nevím za co, když jsem neměla žádný závazek. Poté jsem kontaktovala společnost a chtěla jsem poslat platební údaje a detailní rozpis za co chtějí zaplatit. Nic jsem neobdržela. Ted si vzpomněli, že po mě chtějí zaplatit 4000 kč. Za co? to mi už neřekli. a mám na to tři dny a se splátkami nemám počítat.
chci aby byla uznána výpoved. Bez sankcí!
|
Tweet |
Z popisu stížnosti vyplývá, že spotřebitelka smlouvu vypověděla, nyní si tedy strany musí vypořádat vzájemné závazky, které mezi sebou mají.
Platí, že smluvní pokuty sjednané v obchodních podmínkách spotřebitelských smluv jsou neplatné dle nálezu Ústavního soudu ze dne 11.11.2013. Pokud se jednalo v daném případě o smluvní pokutu, která nebyla stanovena přímo ve smlouvě, kterou spotřebitel podepisuje, doporučujeme kontaktovat Český telekomunikační úřad, který je oprávněný o ukončení služby i smluvní pokutě rozhodnout.
Pokud byly splněny podmínky platné výpovědi, měl být rozhodným dnem pro uplatnění výpovědi poslední den v měsíci, kdy výpověď byla společnosti doručena. Od té doby měla běžet výpovědní doba, která by skončila v souladu s obchodními podmínkami. Výpověď je jednostranné právní jednání, které nepotřebuje schválení druhé strany. Z obsahu dopisu musí být patrný úmysl spotřebitele vypovědět konkrétní smlouvu. V tomto případě doporučujeme spotřebitelce doložit doručení výpovědi, pokud je otázkou sporu, kdy má dojít k ukončení smlouvy.
Při předčasném ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou má společnost právo požadovat úhradu, která nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.
Spotřebitel může vyúčtování reklamovat nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu, jinak právo zanikne. Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je povinen vyřídit reklamaci na vyúčtování ceny nebo na poskytování služby bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace, může nejpozději do jednoho měsíce od vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Český telekomunikační úřad může také řešit spory mezi stranami, které se týkají povinností uložených zákonem o elektronických komunikacích.
Vážená paní Pospíšilová,
dne 4. 9. 2013 jste si objednala službu AIR dsl 2 na vlastní přístroj se smlouvou na dobu neurčitou. Služba byla ukončena z naší strany z důvodu nehrazení faktur dle Všeobecných obchodních podmínek. Vzhledem k tomu, že jste si přála službu ukončit, rozhodli jsme se v rámci zachování dobrých vztahů výpověď z Vaší strany akceptovat. Závěrečná faktura vystavená dne 19. 2. 2016 byla na částku 2368 Kč. V tuto chvíli je nutné uhradit částku 368 Kč (jedná se o poplatek za paušál do data ukončení a deaktivační poplatek, který by byl účtován i v případě ukončení z Vaší strany). Po uhrazení této částky Vám bude částka 2000 Kč stornována i přesto, že z Vaší strany nebyla podána reklamace ve lhůtě 2 měsíců od vystavení (doručení) vyúčtování. Částku prosím uhraďte nejpozději do 21. 10. 2016, do toho data jsme zároveň pozastavili vymáhání částky, aby nedocházelo k nárůstu částky k úhradě. Pokud nebude částka do uvedeného data uhrazená, bude z naší strany opět zahájeno vymáhání celkové dlužné částky.
S pozdravem
Lenka Sladová
Ombudsman společnosti
Dobrý den mohu poprosit o číslo účtu, variabilní symbol. Děkuji
Dobrý den,
údaje jsme Vám zaslala SMS zprávou na Váš kontaktní telefon i emailem na Váš email.
Pokud údaje neobdržíte, můžete nás kontaktovat na emailu info@airtelecom.cz, do předmětřu uveďte prosím zákaznické číslo.
S pozdravem
Lenka Sladová
Ombudsman společnosti
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.