Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
chtěla bych podat stížnost na internetový obchod: www.anglickeobleceni.eu
Zboží na tomto e-shopu je prodáváno v tzv. setech event. "na hmotnost" , s ilustračními fotografiemi.
Objednané, dodané a zaplacené zboží mi nevyhovovalo, proto jsem zboží vrátila ve 14ti-denní lhůtě a požadovala vrácení peněz.
Po opakovaných urgencích mi nebyla vrácena platba, namísto toho mi bylo sděleno, že "moje reklamace byla zamítnuta" a zboží mi bude opět odesláno.
Postupovala jsem v souladu s obchodními podmínkami e-shopu. Domnívám se však, že ani tyto obchodní podmínky nesplňují zákonné požadavky.
Nebyla také dodána faktura k zakoupenému zboží.
Datum objednání: 17.8., datum dodání: 9.9., datum vrácení: 19.9., přijato obchodem 20.9.
AKCE -SETÍK DO PORODNICE - 10kusů (00011); BABY CREAM 0-6 měsíců, Holčička (0035); CREAM -0-6 měs - NEUTRÁL 0-6 měsíců (0027)
Reakci podnikatele bych očekávala, že akceptuje mnou vrácené zboží ve 14ti denní lhůtě a že mi za vrácené zboží vrátí na bankovní účet finanční prostředky, jak píše i ve svých obchodních podmínkách a nebude mi tvrdit, že "moje reklamace byla zamítnuta", když o žádnou reklamaci nejde.
|
Tweet |
Kogentní pravidla českého právního řádu musí dodržovat každý podnikatel, který nabízí zboží určené pro české spotřebitele. Takovýmto pravidlem je i zákaz nekalých obchodních praktik, mezi které patří i tzv. klamavé opomenutí (§4 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Klamavým opomenutím se rozumí, pokud obchodní praktika ve svých věcných souvislostech a s přihlédnutím ke všem jejím rysům, okolnostem a omezením sdělovacího prostředku opomene uvést podstatné informace, které v dané souvislosti spotřebitel potřebuje pro rozhodnutí ohledně koupě, čímž způsobí nebo může způsobit, že spotřebitel učiní rozhodnutí ohledně této koupě, které by jinak neučinil. Za podstatnou informaci se považuje adresa a totožnost prodávajícího nebo osoby, která jedná jeho jménem nebo na jeho účet, rovněž i právo na odstoupení od smlouvy a podmínky jejich uplatnění.
Jelikož na internetových stránkách http://www.anglickeobleceni.eu/ e-shopu výše uvedené podstatné informace absentují, doporučujeme spotřebitelce se neprodleně obrátit s podnětem na státní dozorový orgán Českou obchodní inspekci. Porušování zákazu používání nekalých obchodních praktik může být sankcionováno Českou obchodní inspekcí, a to až do výše 5 000 000,- Kč. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Prodávající má povinnost vydat doklad o zakoupení výrobku s povinnými náležitostmi, pokud o to spotřebitel požádá, podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Není to tedy automatická povinnost prodávajícího, ale nereagováním na výzvu spotřebitele porušuje prodávající zákon o ochraně spotřebitele. V takovém případě doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci, a to na regionálním či ústředním inspektorátu České obchodní inspekce, či elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Česká obchodní inspekce je oprávněna porušování zákona sankcionovat ukládáním pokut.
Odstoupila-li spotřebitelka od kupní smlouvy, podnikatel je povinen vrátit zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání ke spotřebiteli nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitelka povinna vrátit do 14 dnů od odstoupení.
Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se podnikatel ocitá v prodlení a spotřebitelka může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebitelce, aby zaslala tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.