Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
18.4.2014 jsem zakoupila v obchodě KARA koženou bundu v hodnotě 5500 Kč. 25.7.2016 jsem bundu předala k vyčištění do čistírny KARA se zárukou, za což jsem zaplatila 520 Kč. V té chvíli byla pouze mírně znečištěna u límečku a na koncích rukávů. P.prodavačka mi při převzetí řekla, že bunda je jako nová a je v perfektním stavu. Po měsíci mi byla bunda předána v mnohem horším stavu, u všech švů černé šmouhy. Nepřevzala jsem ji a poslala zpět do čistírny. Po 3 týdnech se bunda opět vrátila ve stejném stavu a tak jsem ji opět nepřevzala a požadovala uvedení bundy do stavu, ve kterém jsem ji předala k vyčištění, vrácení peněz, nebo novou bundu. P.prodavačka mi potvrdila, že bunda byla v perfektním stavu a nyní je znehodnocená (dle jejich slov asi ve švech propustilo lepidlo). 6.9.2016 mi p.prodavačka volala, že reklamace nebyla uznána a že oděv nevykazuje žádné známky poškození.
Bundu jsem tedy opět nepřevzala a nyní čekám na opětovné vyjádření čistírny. Chtěla bych podotknout, že jsem velmi zklamaná ze služeb společnosti KARA. Garantuje při čištění plnou záruku při běžném znečištění oděvu a to na výrobky, které nejsou starší 8 let. Proto vůbec nechápu jejich postoj, když evidentně došlo k pochybení z jejich strany a oděv je v mnohem horším stavu než byl při převzetí. Bundu jsem dala mírně znečištěnou na 2 místech, nyní je však znečištěná celá a zřejmě se to již nedá napravit!!!
Kožená bunda značky Helena, velikost 40, 703183
Požaduji vrácení peněz včetně částky za čistírnu, popřípadě novou bundu stejné značky.
|
Tweet |
Dle § 2944 občanského zákoníku odpovídá za poškození věci, která je předmětem závazku ten, kdo ji převezme za účelem splnění povinnosti ze smlouvy (k vyčištění). V takovém případě je druhá strana povinna škodu nahradit a není přitom rozhodné, jak ke škodě došlo, zda-li čištěním, přepravou, skladováním nebo jiným způsobem. Je ale důležité prokázat, že ke škodě došlo v době, kdy byla předmětem závazku. V této souvislosti je vhodné argumentovat stavem zaneseným v potvrzení o přijetí zakázky a vytknutím poškození bez zbytečného odkladu.
Čistírna je povinna uhradit škodu ve skutečné výši. Škodu zhotovitel hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se obecně vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Bude-li čistírna trvat na zamítnutí požadavku spotřebitele, bude nutné převzít bundu a podnikatele písemně vyzvat k plnění náhrady škody a určit mu lhůtu pro vyřízení, pokud tuto lhůtu však nesplní, může se zákazník obrátit na Českou obchodní inspekci v rámci mimosoudního řešení sporů. A pokud by nepomohla ani tato cesta, musel by se spotřebitel obrátit na soud.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs). Dříve než-li spotřebitelka kontaktuje Českou obchodní inspekci doporučujeme vyhledat soudního znalce z oboru, který vypracuje znalecký posudek a odborně posoudí jakým způsobem k poškození kožené bundy došlo, a pokud dá spotřebitelce za pravdu, může pak spotřebitelka nárokovat po podnikateli náhradu škody na základě posudku, rovněž i vynaložené náklady na znalce. Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.