Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.6.2016 jsem u firmy ttop.cz zakoupila v jejich internetovem obchode plovouci lampiony lotus. Prislo mi jine zbozi. V baliku nebyla faktura (kterou nemam do dnesniho dne). Zkousela jsem firmu kontaktovat emailem i telefonicky, ale nikdo nereaguje. Vzhledem k velmi spatnym recenzim na internetu jsem se rozhodla zbozi nezasilat (domnivam se, ze v tomto pripade bych jiz nikdy nevidela ani zbozi, ani penize). Dne 20.6.2016 jsem firme zaslala odstoupeni od kupni smlovy s tim, ze jakmile mi vrati penize, zaslu jim zbozi zpet. Opetne nikdo nereagoval. Zkusila jsem chargeback, ale firma opetne odmita zaslat penize a nereaguje. Jak v tomto pripade postupovat dale?
plovouci lampiony lotus 50ks
Zaslat obratem penize na muj ucet a ja jim obratem vratim zaslane zbozi.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka obdržela z e-shopu jiný produkt, než který si objednala, existují dvě možnosti řešení dané situace.
Jednak je možné od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Podle § 1832 obč. zák. platí, že odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Jestliže podnikatel peníze ve stanovené době nevrátí, ocitá se v prodlení a je možné po něm požadovat úroky z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.
Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal. Jedná se o ustanovení § 1832 odst. 4 občanského zákoníku. Na spotřebitelkou navržené prvotní vrácení peněz prodejcem a následné zaslání zboží spotřebitelem není tedy povinen podnikatel přistoupit.
Pokud by se situace řešila již po této 14 denní lhůtě, jednalo by se o uplatnění reklamace. Zde by nebylo možné žádat přímo rovnou vrácení peněz, avšak prodejce by měl v první řadě možnost dodat správné zboží. Až ve chvíli, pokud by toho nebyl schopen, bylo by možné trvat na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Jestliže není uplatněná reklamace vyřízena v zákonné lhůtě, může spotřebitel podat podnět k České obchodní inspekci, která může za zjištěné porušení prodejci uložit pokutu.
Prodávající má povinnost vydat doklad o zakoupení výrobku s povinnými náležitostmi, pokud o to spotřebitel požádá, podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Není to tedy automatická povinnost prodávajícího, ale nereagováním na výzvu spotřebitele porušuje prodávající zákon o ochraně spotřebitele. V takovém případě doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci, a to na regionálním či ústředním inspektorátu České obchodní inspekce, či elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Česká obchodní inspekce je oprávněna porušování zákona sankcionovat ukládáním pokut.
V případě, že se jedná o záměrnou činnost a poškozených by bylo více, do úvahu může připadat trestněprávní odpovědnost, např. trestný čin podvodu (§209)nebo poškozování spotřebitele (§ 253 trestního zákoníku). O tom následně rozhodují orgány činné v soudním řízení.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (Deal Extreme Czech s.r.o., Praha 4, Michle, Jaurisova 515/4). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Společnost Deal Extreme Czech s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.