Společnost


FIRO-tour a.s.

Počet nahlášených stížností:29
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12738Zamítnutá reklamace dovolené

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 8 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.10.2016, před 8 lety

Tereza Fendrychová

Znění stížnosti

Od 1. do 12. 9. 2016 jsme byli na dovolené na Korfu (dva dospělí, tříleté dítě) v hotelu Telis. Uprostřed pobytu přišly silné deště, které trvaly téměř tři dny a v jejich důsledku nám do pokoje tekla voda přes okno a přes dveře a to takovým způsobem, že nebylo možné ji nijak zastavit. Delegátka nám nebyla schopná zajistit náhradní ubytování, pouze nám nabídla pokoj (až po dvou dnech ve vytopeném pokoji) o patro níže, kde ovšem hrozilo zatopení zvenku (kolem budovy se vytvořila laguna páchnoucí vody, kvůli ucpané kanalizaci) a sám majitel hotelu nám tento pokoj nedoporučil, že to není bezpečné. Situace se vyřešila tím, že přestalo pršet, museli jsme ale strávit tři dny v pokoji, jehož podlaha byla plná vody, tudíž byl prakticky nepoužitelný. Jako jedinou kompenzaci nám paní delegátka nabídla zdarma výlet po ostrově, který jsme odmítli, protože naše dítě špatně snáší cesty autobusem a strávit v něm celý den na výletě by pro nás bylo spíš za trest. Reklamovala jsem zájezd již během pobytu mailem do cestovky (žádali jsme finanční kompenzaci), ovšem 6. října mi od nich přišlo zamítavé stanovisko.


Produkt

Řecko, Korfu, hotel Tellis, termín 01.09.2016 - 12.09.2016, cestovní smlouva č. 5013703


Požadované řešení

Požadujeme po cestovní kanceláři finanční náhradu, vzhledem k tomu, že nebyla schopná nám zajistit během pobytu adekvátní náhradu bydlení a my jsme byli nuceni tři dny strávit mimo pokoj, který byl neobyvatelný.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2016 11:26, před 8 lety

Jestliže dovolená neprobíhá tak, jak by měla, má cestovní kancelář povinnost zajistit nápravu. Ke zjednání nápravy je třeba určit lhůtu. Nečinnost cestovní kanceláře či delegáta pak opravňuje zákazníka si potřebná opatření zařídit sám a vzniklé náklady předložit cestovní kanceláři k úhradě. Vady zájezdu doporučujeme reklamovat ihned na místě (např. u delegáta nebo jiné k tomu určené osoby) a nechat si tuto reklamaci písemně potvrdit. Nevytkne-li spotřebitel vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že zákazník své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu.

Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může spotřebitel také požadovat náhradu škody na majetku a také náhradu újmy za narušení dovolené. Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.

Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.

Pokud společnost bude trvat na zamítnuté reklamaci, bude nutné domáhat se svého práva soudní cestou, případně se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2017 21:03, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.