Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den, v září jsme v Datart Zličín s manželkou zakoupili na půjčku televizor Panasonic Viera TX50CS630E s tím, že televizor disponuje rozmanitými funkcemi jako smart TV.
Funkce tak, jak jsou uváděny v manuálu, nefungují. Už jsme to dokonce v Datartu přes internetový portál Datart napsali s tím, že chceme výrobek reklamovat, popřípadě vrátit Datartu zpět, ale nikdo nám z Datartu neodpověděl.
Bylo nám hned ze začátku podezřelé, když nám pan prodejce řekl, že na tuto televizi je sleva 2.000,-Kč. Ale jako důvod slevy nám bylo řečeno, že televizor má slevu proto, že je vystaven a má ve spodní části předního panelu TV škrábanec o velikosti 1cm.
Reklamovali jsem TV také přímo u Panasonic, kde nám nabídli servisního technika. Servisní technik neshledal žádnou závadu. Funkce, které však v Datartu tvrdili, že jsou plně fukční, nefungují. Jde konkrétně o funkci sdílení souborů, fotek a videí přes wifi síť. My wifi samozřejmě máme a tato funkce nefunguje. Dále zde popisují funkci "Zrcadlení" ani tato služba nefunguje. Z tohoto důvodu jsme se s manželkou rozhodli tento televizor Datartu vrátit a požadovat jiný televizor, popřípadě odstoupit zcela od kupní smlouvy a úvěru a obrátit se na jiného prodejce na trhu.
Prosíme o radu.
Děkujeme, Jaroslav a Lenka Královi, tel. 732 900 200, mail: kralmotol@seznam.cz
Zakoupení televizoru
Prosíme o radu, co máme v současné době dělat, aby se věc vyřešila. Datart s námi nekomunikuje, ačkoliv jim píšeme přes internet na jejich stránky do sekce reklamace.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné (lze-li tedy vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady). Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku. Práva z vadného plnění není možné uplatnit na vadu, o které spotřebitel před převzetím zboží věděl (v tomto případě by spotřebitel nemohl reklamovat "škrábanec").
Vadnou věc je tedy vhodné reklamovat. Spotřebitel může uplatnit reklamaci v kterékoli provozovně prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě jeho podnikání. Prodávající je také povinen spotřebiteli vydat potvrzení o tom, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil. Nepřijme-li prodávající zboží k reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud se vada projeví v prvních šesti měsících od převzetí zboží, znamená to, že v případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že zboží vadné nebylo. Jedná se tedy o otočení důkazního břemene (§ 2161 odst. 2 občanského zákoníku).
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Dobrý den,
ke vzniklé situaci obdržel zákazník vyjádření od naší společnosti.
Lenka Karásková
Manažer péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.